Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł do wyboru - Edukacja w zapobieganiu zachowaniom ryzykownym [06-PE-RT-S1-4.2s6] semestr letni 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł do wyboru - Edukacja w zapobieganiu zachowaniom ryzykownym [06-PE-RT-S1-4.2s6]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 24
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Bulska
Literatura:

Bukowska, B. : Profilaktyczna funkcja rodziny / B. Bukowska, J. Szymańska // „Remedium”. 2014, nr 9, s. 1-44.

Bulska J.; O potrzebie edukacji zdrowotnej kobiet. W świetle badań społeczno-pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2013

Bulska J.; Zagrożenia zdrowia chorobami cywilizacyjnymi. Pedagogiczne konteksty badawcze, Impuls , Kraków, 2010

Dąbrowski, J. : Zachowania ryzykowne / Jacek Dąbrowski // „Emocje”. -2012, nr 2, s. 25-28

Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, Woynarowska B. (red.), PWN, Warszawa 2017.

Gaś Z. Profilaktyka w szkole, UMCS Lublin 2006.

Gaś Z. Psychoprofilaktyka . Procedury konstruowania programów wczesnej interwencji, UMCS Lublin2000,

Geldard, K. (red.); Skuteczne interwencje w pracy z młodymi ludźmi z grup ryzyka. PARPHA ,Warszawa, 2010

Getzen T.E., Ekonomika zdrowia, PWN, Warszawa 2000

Kaczmarek, K. M. : Ryzykowne zachowania a nowe media / Kinga Maria Kaczmarek. –(Na uzależnienia behawioralne) // „Remedium”. - 2014, nr 7/8, dod. s. 13

Prajsner, B. : Zachowania problemowe młodzieży w Krakowie/ Bogusław Prajsner // „Remedium”. - 2008, nr 3, s. 47

Pyżalski, J.; Agresja elektroniczna – profilaktyka i interwencja. W: Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży, GWP, Sopot 2011

Swearer, S. M., Espelage, D. L., Napolitano, S. A.; Przemoc rówieśnicza. Zapobieganie i interwencje. Skuteczne strategie dla szkół. PARPA. Warszawa 2010

Szymańska J. Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej profilaktyki, CMPPP Warszawa 2000

Zachowania ryzykowne i szkodliwe dla zdrowia / red. nauk. Nina Ogińska-Bulik. - Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2010. -191 s. : il. ; 21 cm

Zakres tematów:

Zrozumienie znaczenia zdrowia dla jednostki i społeczeństwa

Problemowe nawyki młodych osób - profilaktyka uzależnień behawioralnych. Prognozowanie konsekwencji postępowania

Zachowanie ryzykowne – palenie tytoniu

Ryzykowne spożywanie alkoholu, interakcje z lekami

Kwas foliowy – rola i zasadność suplementacji, komplikacje zdrowotne.

Kompetencje medialne jako ważny element działań profilaktyki zdrowotnej w zapobieganiu fonoholizmowi

Zagrożenia zdrowia chorobami cywilizacyjnymi (sercowo-naczyniowe, przewodu pokarmowego, psychiczne – wybrane zagrożenia)- profilaktyka

Metody dydaktyczne:

metoda problemowa metoda podająca

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia będzie:

• napisanie kolokwium końcowego, co najmniej na ocenę dostateczną

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)