Moduł dyplomowy IV: Seminarium magisterskie VI: literaturoznawstwo IV [W1-FN-S2-SMLH-4]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Moduł dyplomowy IV: Seminarium magisterskie VI: literaturoznawstwo IV [W1-FN-S2-SMLH-4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | 1 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Aleksandrowicz |
Literatura: |
1. El estado de las cosas. Cine latinoamericano en el nuevo milenio. Eds. G. Copertari, C. Sitinsky. Madrid 2015. 2. Genero y cultura en America Latina. Vol. II. Arte, histtoria y estudios de genero. Coord. M. Gutierrez de Velazco. Mexico D.F. 2003. 3. A. Helman, J. Ostaszewski, Historia myśli filmowej. Podręcznik, Gdańsk 2007. 4. A. Ortiz, M. J. Piqueras: La pintura en el cine. Cuestiones de representación visual, Barcelona 2005. 5. Cine, nación y nacionalidades en España, dir. N. Berthier, J.C. Seguin, Madrid 2007. 6. M. Martin, El lenguaje del cine, trad. M. R. Segura, Barcelona 2013. |
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej z zakresu kultury hiszpańskiej lub latynoamerykańskiej. Tematem seminarium jest kino współczesne Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej. 1. Metodologia badań 2. Warsztaty z analizy filmu 3. Problemy teorii filmu 4. Przygotowanie części analitycznej 5. Referaty problemowe 6. Prezentacja części teoretycznych prac magisterskich i dyskusja merytoryczna |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, formułowanie problemu badawczego, referat problemowy, konsultacje na temat przygotowanych przez studentów rozdziałów, analiza materiałów wizualnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest złożenie promotorowi ukończonej pracy magisterskiej do końca semestru letniego. Kryteria dla dyskusji: 5 pkt - student aktywnie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury i samodzielnością myślenia. 4 pkt - student aktywnie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury. 3 pkt - student dość często bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury. 2 pkt - student sporadycznie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje. 1 pkt - student rzadko bierze udział w dyskusji, nie zawsze używając trafnych argumentów. 0 pkt - student nie bierze udziału w dyskusji. Kryteria dla referatu problemowego: 5 pkt - student wykazuje się bardzo dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. 4 pkt - student wykazuje się dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. 3 pkt - student wykazuje się ogólną znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. 2 pkt - student wykazuje się ogólną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), zwykle wykazuje się umiejętnością wyciągania wniosków. 1 pkt - student wykazuje się powierzchowną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie) z pomocą nauczyciela 0 pkt - student nie przygotowuje referatu Kryteria dla pracy magisterskiej: 5 pkt - student bardzo dobrze opracowuje problem naukowy, wykazuje się bardzo dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. Jego pracę cechuje poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi. 4 pkt - student w stopniu dobrym opracowuje problem naukowy, wykazuje się dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. Jego pracę cechuje w większości poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi. 3 pkt - student opracowuje samodzielnie problem naukowy, wykazuje się ogólną znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. Jego pracę cechuje raczej poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi (choć mogą się zdarzyć drobne błędy). 2 pkt - student z pomocą nauczyciela opracowuje problem naukowy, wykazuje się ogólną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), w większości sytuacji wykazuje się umiejętnością wyciągania wniosków. Kompozycja, styl i język wypowiedzi zawierają niewielkie błędami. 1 pkt - student z pomocą nauczyciela opracowuje problem naukowy wykazuje się powierzchowną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), kompozycja, styl i język wypowiedzi zawierają błędy, jednak nie zaburzają one wartości merytorycznej pracy. 0 pkt - student nie przygotowuje pracy. |
Uwagi: |
Seminarium Pani dr J. Aleksandrowicz |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.