Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł dyplomowy IV: Seminarium magisterskie VI: literaturoznawstwo IV [W1-FN-S2-SMLH-4] semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł dyplomowy IV: Seminarium magisterskie VI: literaturoznawstwo IV [W1-FN-S2-SMLH-4]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: 1
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Aleksandrowicz
Literatura:

1. El estado de las cosas. Cine latinoamericano en el nuevo milenio. Eds. G. Copertari, C. Sitinsky. Madrid 2015.

2. Genero y cultura en America Latina. Vol. II. Arte, histtoria y estudios de genero. Coord. M. Gutierrez de Velazco. Mexico D.F. 2003.

3. A. Helman, J. Ostaszewski, Historia myśli filmowej. Podręcznik, Gdańsk 2007.

4. A. Ortiz, M. J. Piqueras: La pintura en el cine. Cuestiones de representación visual, Barcelona 2005.

5. Cine, nación y nacionalidades en España, dir. N. Berthier, J.C. Seguin, Madrid 2007.

6. M. Martin, El lenguaje del cine, trad. M. R. Segura, Barcelona 2013.

Zakres tematów:

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej z zakresu kultury hiszpańskiej lub latynoamerykańskiej. Tematem seminarium jest kino współczesne Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej.

1. Metodologia badań

2. Warsztaty z analizy filmu

3. Problemy teorii filmu

4. Przygotowanie części analitycznej

5. Referaty problemowe

6. Prezentacja części teoretycznych prac magisterskich i dyskusja merytoryczna

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, formułowanie problemu badawczego, referat problemowy, konsultacje na temat przygotowanych przez studentów rozdziałów, analiza materiałów wizualnych.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest złożenie promotorowi ukończonej pracy magisterskiej do końca semestru letniego.

Kryteria dla dyskusji:

5 pkt - student aktywnie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury i samodzielnością myślenia.

4 pkt - student aktywnie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury.

3 pkt - student dość często bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury.

2 pkt - student sporadycznie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje.

1 pkt - student rzadko bierze udział w dyskusji, nie zawsze używając trafnych argumentów.

0 pkt - student nie bierze udziału w dyskusji.

Kryteria dla referatu problemowego:

5 pkt - student wykazuje się bardzo dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków.

4 pkt - student wykazuje się dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków.

3 pkt - student wykazuje się ogólną znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się umiejętnością wyciągania właściwych wniosków.

2 pkt - student wykazuje się ogólną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), zwykle wykazuje się umiejętnością wyciągania wniosków.

1 pkt - student wykazuje się powierzchowną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie) z pomocą nauczyciela

0 pkt - student nie przygotowuje referatu

Kryteria dla pracy magisterskiej:

5 pkt - student bardzo dobrze opracowuje problem naukowy, wykazuje się bardzo dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. Jego pracę cechuje poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi.

4 pkt - student w stopniu dobrym opracowuje problem naukowy, wykazuje się dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. Jego pracę cechuje w większości poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi.

3 pkt - student opracowuje samodzielnie problem naukowy, wykazuje się ogólną znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. Jego pracę cechuje raczej poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi (choć mogą się zdarzyć drobne błędy).

2 pkt - student z pomocą nauczyciela opracowuje problem naukowy, wykazuje się ogólną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), w większości sytuacji wykazuje się umiejętnością wyciągania wniosków. Kompozycja, styl i język wypowiedzi zawierają niewielkie błędami.

1 pkt - student z pomocą nauczyciela opracowuje problem naukowy wykazuje się powierzchowną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), kompozycja, styl i język wypowiedzi zawierają błędy, jednak nie zaburzają one wartości merytorycznej pracy.

0 pkt - student nie przygotowuje pracy.

Uwagi:

Seminarium Pani dr J. Aleksandrowicz

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)