Fakultet - Kontrowersje wokół zaburzeń zachowania [06-PC-S1-52.11]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet - Kontrowersje wokół zaburzeń zachowania [06-PC-S1-52.11] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Stankowska | ||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD – 10. Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne. Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”, Instytut Psychiatrii i Neurologii, Kraków – Warszawa 2000. Kryteria diagnostyczne z DSM-5. Desk Reference, Edra Urban&Partner, Wrocław 2015. Hillenbrand Clemens, Pedagogika zaburzeń zachowania. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007. Radochoński Mieczysław, Psychopatologia życia emocjonalnego dzieci i młodzieży. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2009. Urban Bronisław, Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012. Stankowski Adam, Determinanty środowiskowe niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży. Wydawnictwo Gnome, Katowice 2002. Stankowski Adam, Stankowska Natalia, Wybrane problemy patologii społecznej i resocjalizacji. Aprint s.r.o., Žiar nad Hronom 2006. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W czasie spotkań zostaną ustalone szczegółowe problemy poruszane podczas ćwiczeń. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia (dyskusje, polemiki), metody poglądowe (prezentacje multimedialne), samodzielne studiowanie literatury przedmiotu. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach, praca pisemna. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
W zależności od zapotrzebowania, propozycji samych studentów, literaturą dodatkową omawianą podczas spotkań (oprócz literatury podstawowej do przedmiotu) mogą być np: Hayat El Mountacir, Dzieci w sektach, Kraków 2001. Jean Ritchie, Tajemniczy świat sekt i kultów, Warszawa 1994. Jean – Marie Abgrall, Sekty. Manipulacja psychologiczna, Gdańsk 2005. Rory O’Connor, Noel Sheehy, Zrozumieć samobójcę, Gdańsk 2003. Roman Bielicki, Dynamika, uwarunkowania, profilaktyka samobójstw w ostatnim ćwierćwieczu XX wieku w Polsce, Toruń 2005. Jacek Kurzępa, Młodzież pogranicza - "świnki", czyli o prostytucji nieletnich, Kraków 2010. Wiśniewska Katarzyna, Kobieta nie jest grzechem. [rozmowa z siostrą Anną Bałchan o współczesnej prostytucji], Kraków 2007. Artur Kołakowski (red.), Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka, Sopot 2013. Marta Dąbrowska, Grooming – wybrane aspekty prawnokarne i kryminologiczne. Biuro Rzecznika Praw Dziecka, Warszawa 2018. i inne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.