Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Fakultet specjalnościowy - Współczesne zachowania konsumpcyjne - zagrożenia dla zdrowia i rozwoju 06-PE-OP-S1-29
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Fakultet specjalnościowy - Współczesne zachowania konsumpcyjne - zagrożenia dla zdrowia i rozwoju 06-PE-OP-S1-29
Zajęcia semestr letni 2020/2021 (2020/2021L) (w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: 21
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący:
Literatura:

Andrzejweska A.; Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Warszawa 2014

Głębocka A.; Niezadowolenie z wyglądu, a rozpaczliwa kontrola wagi. Kraków 2009

Guerreschi C.; Nowe uzależnienia. Kraków2005

Grzegorzewska I., Cierpiałowska L., Uzależnienia behawioralne. Warszawa 2018

Halińska M., Blaski i mroki Netu „Psychologia w szkole” 3(39)/2013

Jedrzejko M., Rosiak B., Kowalski M. (red.); Uzależnienia behawioralne. Pułtusk-Warszawa 2015

Kozak S.; Patologie wśród dzieci i młodzieży. Warszawa 2007

Kurczewsko J.M.; Praktyki cielesne. Warszawa 2006

Krzyżak-Szymańska E.; Uzależnienia technologiczne wśród dzieci i młodzieży. Teoria, profilaktyka, terapia. Kraków 2018

Ogińska-Bulik N.(red.); Zachowania ryzykowne i szkodliwe dla zdrowia. Łódź 2010

Sarzała D., Cyberprzestrzeń jako źródło zagrożeń procesu socjalizacji i wychowania W: B. Chrostowska, E. Kantowicz, C. Kurkowski (red.) Pedagogika społeczna wobec problemów współczesnej młodzieży. Toruń 2010

Spitzer M., Cyberchoroby, Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie. Słupsk 2016

Szafraniec K.; Zdrowie i zachowania ryzykowne młodzieży, w: tegoż, Młodzi, 2011,s.334,http://www.obserwatoriumkultury.pl/files/study/raport_modzi_2011_copy2.pdf (data dostępu: 11.08.2014).

Woynarowska B.(red.); Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki. Warszawa 2007

Zakres tematów:

1. Pojęcie zagrożenia i uzależnienia w kontekście fizycznego

i psychospołecznego zdrowia człowieka. Pojęcie uzależnienia behawioralne. Uzależnienie od substancji, a uzależnienie od czynności.

2. W sieci uzależnień: netoholizm, fonoholizm jako nowa forma uzależnienia.

3. Uzależnienie od pracy: pracoholizm- zaleta czy niebezpieczne uzależnienie XXI wieku.

4. Zakupoholizm- nałóg czy współczesny styl życia.

5. Niespecyficzne zaburzenia odżywiania: jedzenioholizm, ortoreksja.

6. Praktyki udoskonalania ciała, a konsekwencje dla zdrowia.

7. Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w profilaktyce nowych uzależnień.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Oceniania będzie znajomość wybranych zagrożeń behawioralnych ich konsekwencje zarówno społeczne, jak i ponoszone straty fizyczne. Uwrażliwienie studenta na potrzebę wczesnych działań prewencyjnych ze szczególną rolą edukacji zdrowotnej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.