Fakultet specjalnościowy - Zdrowie seksualne [06-PE-OP-S1-29.4]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet specjalnościowy - Zdrowie seksualne [06-PE-OP-S1-29.4] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 21 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dagmara Dobosz | ||||||||||||||||||
Literatura: |
BANCROFT J.: Seksualność człowieka. Elsevier Urban &Partner, Wrocław 2011. CARR A.: Program profilaktyki szkolnej w zakresie AIDS i chorób przenoszonych drogą płciową. GWP, Gdańsk 2004. CHOMCZYŃSKA-MILISZKIEWICZ M.: Edukacja seksualna w społeczeństwie współczesnym. Konteksty pedagogiczne i psychospołeczne. Wyd. UMCS, Lublin 2002. DŁUGOŁĘCKA A.: Seksualność – wybrane zagadnienia. W: Edukacja zdrowotna. B. WOYNAROWSKA. PWN, Warszawa 2007. DŁUGOŁĘCKA A., LEW-STAROWICZ Z.: Jak się kochać? Edukacja seksualna dla każdego. Świat Książki, Warszawa 2010. Dziecko wykorzystywane seksualnie. Diagnoza, interwencja, pomoc psychologiczna. Red.: M. SAJKOWSKA. Fundacja Dzieci Niczyje, Warszawa 2010. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Przekonania osobiste a seksualność. 2-3. Przebieg rozwoju psychoseksualnego (od dzieciństwa do starości) i czynniki wpływające na rozwój w różnych okresach życia. 4. Co wiemy o seksie? Pytania młodzieży dotyczące seksualności zadawane w Internecie- analiza poziomu wiedzy młodzieży, wnioski dla pedagoga. 5. Choroby a seksualność. Zachowania prozdrowotne w zakresie zdrowia seksualnego. 6. Problemy z płodnością- wyzwanie współczesnego świata? Genetyka i jej możliwości w odniesieniu do prokreacji. Fakty i mity (niezawodność, zalety i wady) dotyczące różnych metod antykoncepcyjnych. 7. Sposoby ukazywania ciała i seksualności w mediach- perspektywa profilaktyki. 8. Rozpowszechnienie i różne rodzaje wykorzystywania seksualnego, przemoc seksualna. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
podająca, praca indywidualna, praca w grupach, praca na przypadkach, zajęcia prowadzone przy pomocy metod i technik kształcenia na odległość |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa stanowi średnią z: oceny z wykonanych aktywności na platformie (zadania pisemne, pytania sprawdzające, głosowania itd.) oraz oceny z pracy pisemnej (przygotowanie scenariusza warsztatów z zakresu edukacji seksualnej) Progi wykonywanych aktywności: 75% wykonanych zadań - 3 76-80%- 3.5 81-85% -4.0 86-90%- 4.5 <91%- 5 Dodatkowo brana będzie pod uwagę merytoryczna aktywność na chat/forum. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.