Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 2, Gramatyka praktyczna 2 [W1-FA-SKX-S1PNJ2-GP2]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 2, Gramatyka praktyczna 2 [W1-FA-SKX-S1PNJ2-GP2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alina Jackiewicz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Alexander, L. G. Longman English Grammar Practice. Self-Study Edition. Longman. Bywater, F. G. A Proficiency Course in English. Nelson Gethin, H. Grammar in Context: Proficiency Level English. Nelson Graver, B. D. Advanced English Practice. Oxford University Press Mańczak, E., Niżegorodcew, A., Willim, E. A Practical Grammar of English. Państwowe Wydawnictwo Naukowe Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Oxford University Press Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Exercises 1. Oxford University Press Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Exercises 2. Oxford University Press Vince, M. Advanced Language Practice. Heinemann Alexander, L. G. Longman English Grammar. Longman Allen, W. S. Living English Structure. Longman Chalker, S. A Student’s English Grammar. Longman Close, R. A. A University Grammar of English Workbook. Longman Dooley, J., Evans, V. Grammarway 4 (with answers). Express Publishing Evans, V. Round-Up Grammar Practice + Teacher’s Guide. Express Publishing Evans, V. Entry Tests for the Revised CPE. Express Publishing Evans, V. CPE Use of English, Revised Edition. Express Publishing Foley, M., Hall, D. Longman Advanced Learners’ Grammar. Longman Hewings, M. Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press Quirk, R., Greenbaum S., Leech G., Svartvik, J. 1972. A Grammar of Contemporary English. Longman Quirk, R., Greenbaum, S., A University Grammar of English. Longman Scheffler, P. Repetytorium gramatyczne w zdaniach do tłumaczenia dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych. Altravox Press Swan, M. Practical English Usage. Oxford University Press Verspoor. M. & K. Sauter. 2000. English Sentence Analysis. An Introductory Course. John Benjamins Publishing Company Yule, G. Advanced Oxford Practice Grammar. Oxford University Press |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Powtórzenie najważniejszych informacji o czasach gramatycznych poprzez ćwiczenia zbiorcze 2. Czasowniki modalne w teraźniejszości, przeszłości i przyszłości; - may, might, can, could – wyrażanie możliwości - can, could, be able to – wyrażanie umiejętności - must oraz have to - need, needn’t, don’t have to oraz mustn’t - should, ought to - will i would dla wyrażania prawdopodobieństwa, pewności i chęci 3. . Następstwo czasów i mowa zależna (ze szczególnym uwzględnieniem - czasowników ją wprowadzających). - czasowniki modalne w mowie zależnej - Okresy warunkowe w mowie zależnej 4.Strona bierna: czasowniki modalne a strona bierna 5. Sprawdzian pisemny 6. Nieosobowe formy czasownika: - klasyfikacja nieosobowych form czasownika: konstrukcje bezokolicznikowe, gerundialne oraz imiesłowowe), - użycie form nieosobowych i innych konstrukcji w komplementacji czasownika - kauzatywne użycie czasowników have i get. 7. Sprawdzian pisemny. 8. Omówienie wyników sprawdzianu pisemnego wraz z powtórzeniem struktur sprawiających studentom najwięcej trudności. Czas trwania każdej jednostki kontaktowej to 2 godziny. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajecia zdalne na platformie Moodle. 1. Przedstawienie i wyjaśnienie wybranych zagadnień gramatycznych. 2. Ćwiczenia pisemne i ustne utrwalające omawiane zagadnienia. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: 1.Ocena pracy studenta na zajęciach: student poprawnie wykonuje wyznaczone zadania, udziela poprawnych odpowiedzi na pytania prowadzącego i wykazuje się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi w ramach samodzielnej pracy nad poszerzaniem kompetencji. Oceny dokonuje się na bieżąco podczas zajęć w oparciu o interakcję prowadzącego i studenta oraz obserwacji bieżących postępów grupy. 2. Jeden testy na platformie Moodle, obejmujący znajomość gramatyki języka angielskiego zgodnie z treściami zajęć. Ocena wystawiana jest na podstawie zdobytych punktów - minimum potrzebne do uzyskania oceny pozytywnej to 65% punktów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok filologii angielskiej, specjalność: 1KAOJ, studia stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.