Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 2, Gramatyka praktyczna 2 [W1-FA-SKX-S1PNJ2-GP2] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 2, Gramatyka praktyczna 2 [W1-FA-SKX-S1PNJ2-GP2]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 33
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Alina Jackiewicz
Literatura:

Alexander, L. G. Longman English Grammar Practice. Self-Study Edition. Longman.

Bywater, F. G. A Proficiency Course in English. Nelson

Gethin, H. Grammar in Context: Proficiency Level English. Nelson

Graver, B. D. Advanced English Practice. Oxford University Press

Mańczak, E., Niżegorodcew, A., Willim, E. A Practical Grammar of English. Państwowe Wydawnictwo Naukowe

Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Oxford University Press

Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Exercises 1. Oxford University Press

Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Exercises 2. Oxford University Press

Vince, M. Advanced Language Practice. Heinemann

Alexander, L. G. Longman English Grammar. Longman

Allen, W. S. Living English Structure. Longman

Chalker, S. A Student’s English Grammar. Longman

Close, R. A. A University Grammar of English Workbook. Longman

Dooley, J., Evans, V. Grammarway 4 (with answers). Express Publishing

Evans, V. Round-Up Grammar Practice + Teacher’s Guide. Express Publishing

Evans, V. Entry Tests for the Revised CPE. Express Publishing

Evans, V. CPE Use of English, Revised Edition. Express Publishing

Foley, M., Hall, D. Longman Advanced Learners’ Grammar. Longman

Hewings, M. Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press

Quirk, R., Greenbaum S., Leech G., Svartvik, J. 1972. A Grammar of Contemporary English. Longman

Quirk, R., Greenbaum, S., A University Grammar of English. Longman

Scheffler, P. Repetytorium gramatyczne w zdaniach do tłumaczenia dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych. Altravox Press

Swan, M. Practical English Usage. Oxford University Press

Verspoor. M. & K. Sauter. 2000. English Sentence Analysis. An Introductory Course. John Benjamins Publishing Company

Yule, G. Advanced Oxford Practice Grammar. Oxford University Press

Zakres tematów:

1. Powtórzenie najważniejszych informacji o czasach gramatycznych poprzez ćwiczenia zbiorcze

2. Czasowniki modalne w teraźniejszości, przeszłości i przyszłości;

- may, might, can, could – wyrażanie możliwości

- can, could, be able to – wyrażanie umiejętności

- must oraz have to

- need, needn’t, don’t have to oraz mustn’t

- should, ought to

- will i would dla wyrażania prawdopodobieństwa, pewności i chęci

3. . Następstwo czasów i mowa zależna (ze szczególnym uwzględnieniem

- czasowników ją wprowadzających).

- czasowniki modalne w mowie zależnej

- Okresy warunkowe w mowie zależnej

4.Strona bierna: czasowniki modalne a strona bierna

5. Sprawdzian pisemny

6. Nieosobowe formy czasownika:

- klasyfikacja nieosobowych form czasownika: konstrukcje bezokolicznikowe, gerundialne oraz imiesłowowe),

- użycie form nieosobowych i innych konstrukcji w komplementacji czasownika

- kauzatywne użycie czasowników have i get.

7. Sprawdzian pisemny.

8. Omówienie wyników sprawdzianu pisemnego wraz z powtórzeniem struktur sprawiających studentom najwięcej trudności.

Czas trwania każdej jednostki kontaktowej to 2 godziny.

Metody dydaktyczne:

Zajecia zdalne na platformie Moodle.

1. Przedstawienie i wyjaśnienie wybranych zagadnień gramatycznych.

2. Ćwiczenia pisemne i ustne utrwalające omawiane zagadnienia.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

1.Ocena pracy studenta na zajęciach: student poprawnie wykonuje wyznaczone zadania, udziela poprawnych odpowiedzi na pytania prowadzącego i wykazuje się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi w ramach samodzielnej pracy nad poszerzaniem kompetencji. Oceny dokonuje się na bieżąco podczas zajęć w oparciu o interakcję prowadzącego i studenta oraz obserwacji bieżących postępów grupy.

2. Jeden testy na platformie Moodle, obejmujący znajomość gramatyki języka angielskiego zgodnie z treściami zajęć. Ocena wystawiana jest na podstawie zdobytych punktów - minimum potrzebne do uzyskania oceny pozytywnej to 65% punktów.

Uwagi:

I rok filologii angielskiej, specjalność: 1KAOJ, studia stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)