Romowie Europy Środkowej - problemy wykluczenia [12-AK-S1-2RES]
semestr letni 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Romowie Europy Środkowej - problemy wykluczenia [12-AK-S1-2RES] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Huseyin Kyuchuk | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Gundara J. (2000). Interculturalism, Education and Inclusion. London: SAGE Publications. Kyuchukov, H. (2020) Socio-cultural and linguistic aspects of Roma education. Katowice: University of Silesia Press |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Czynniki społeczno-kulturowe w edukacji – definicje i teorie: Michel Cole 2. Edukacja grup zróżnicowanych kulturowo: James Banks i Jagdish Gundara 3. Problemy edukacyjne grup zróżnicowanych kulturowo w Polsce 4. Dzieci romskie i edukacja transformacyjna 5. Rola romskich mediatorów szkolnych 6. Tureckie dzieci-migrantów i ich edukacja w Niemczech 7. Edukacja dzieci arabskich uchodźców w Niemczech 8. Tradycje ustne w problematyce wychowawczej 9. Edukacja języka romskiego w Bułgarii 10. Rola czasowników stanu psychicznego w rozwoju teorii umysłu u dwujęzycznych dzieci romskich 11. Teoria kulturowo-ekologiczna a edukacja językowa dzieci romskich 12. Bułgarski i słowacki jako drugi język dla dzieci romskich. 13. Nabycie języka romskiego w kontekście dwujęzycznym. 14. Ocena znajomości języka romskiego dzieci romskich 15. Czytanie ze zrozumieniem u dzieci romskich i bułgarskich 1. Socio-cultural factors in education – definitions and theories: Michel Cole 2. Education of culturally diverse groups: James Banks and Jagdish Gundara 3. Educational problems of culturally diverse groups in Poland 4. Roma children and transformative education 5. The role of Roma school mediators 6. Turkish migrant children and their education in Germany 7. Arab refugee children education in Germany 8. The oral traditions in educational problems 9. Romani language education in Bulgaria 10. The role of Mental State Verbs in the development of Theory of Mind in bilingual Roma children 11. Cultural-ecological theory and the language education of Roma children 12. Bulgarian and Slovak as a second language for Roma children. 13. Acquisition of Romani in a bilingual context. 14. Romani language assessment of Roma children 15. Reading comprehension of Roma and Bulgarian children |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody stosowane na zajęciach dydaktycznych to wykłady i dyskusje. The methods used in classes teaching the students are lectures and discussions. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podczas zaliczenia przestrzegane są następujące kryteria: Obecność na zajęciach, aktywny udział w dyskusji na zajęciach oraz prezentacja referatu. The following criteria are observed during the exam: attendance of the classes, active participation in the discussions in the class and presentation of a paper. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
prof. H. Kyuchukov |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.