Projekty edukacyjne [12-PE-WIP-N1-PED]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Projekty edukacyjne [12-PE-WIP-N1-PED] | ||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 11:15 - 12:45
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Maria Misik | ||||||
Literatura: |
Literatura: Chałas K.: Metoda projektów i jej egzemplifikacja w praktyce. Warszawa 2000. Śliwerski B.: Program wychowawczy szkoły. WSiP. Warszawa 2001. Kobza M.: Projekt edukacyjny w przedszkolu. Przykład działań. Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa 2014. Nowacki T.: O metodzie projektów. Warszawa 1999. Świeca M., Ziołowicz K., Regionalne projekty edukacyjna. Materiały dla nauczycieli i studentów, Kielce 2005. Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, tom 3, Warszawa 2010. Netografia (webinaria, filmy, strony www): Projekt edukacyjny w ośmiu krokach. Miniporadnik dla nauczycieli. Jakie życiowe kompetencje pomaga kształtować praca metodą projektu? Katarzyna Czeczott-Łukasik/ www.projektanciedukacji.pl Zaprojektowani do dobrej edukacji. O realizacji projektów w klasach 1-3. Anna Tulczyńska/ www.projektanciedukacji.pl Projekt edukacyjny jako metoda/ https://static.scholaris.pl/main-file/103/085/projekt_edukacyjny_jako_metoda_66363.pdf http://zostannoblista.wspkorczak.eu/wpcontent/uploads/2015/02/3_Program_ZOST_NOB.pdf file:///C:/Users/user/AppData/Local/Temp/Najlepsze%20projekty%20edukacyjne.pdf |
||||||
Zakres tematów: |
1. Metoda projektów edukacyjnych: rys historyczny oraz podstawowe założenia. 2. Metoda projektów edukacyjnych: ujęcie współczesne. 3. Struktura pracy metodą projektów: etapy pracy (etap I, etap II, etap III). 4. Metodyka (główne założenia) pracy metodą projektów edukacyjnych (metodyka etapu I, II, III). 5. Analiza wybranych projektów edukacyjnych realizowanych w przedszkolach oraz na etapie edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1-3). 6. Analiza dokumentów związanych z realizacją projektów edukacyjnych. 7. Realizacja (zaprezentowanie) projektu edukacyjnego - wymiar praktyczny. 8. Analiza, interpretacja, ewaluacja - refleksja i własne przemyślenia na temat idei realizowania projektów edukacyjnych na etapie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. |
||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Metoda asymilacji wiedzy (prezentacja treści teoretycznych niezbędnych jako podbudowa wymiaru praktycznego zajęć; praca z tekstem; pogadanka). 2. Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: prezentacja wybranego projektu edukacyjnego (lub jego fragmentów) oraz przedstawienie merytorycznych wniosków nasuwających się po prezentacji projektu. |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Aktywna praca zespołowa: zaprezentowanie elementów wybranego projektu edukacyjnego. 2. Esej (krótka, dwustronicowa wypowiedź pisemna na temat własnych przemyśleń dotyczących realizacji projektów edukacyjnych na etapie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej). Tekst sformatowany zgodnie z rygorami uniwersyteckimi sporządzania pisemnych prac zaliczeniowych. 3. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. 4. Obecność (możliwa 1 nieobecność). Kluczowym elementem stanowiącym podstawę uzyskania oceny z przedmiotu Projekty edukacyjne jest prezentacja wybranego projektu edukacyjnego. Brak spełniania pozostałych kryteriów oceniania będzie skutkowało obniżeniem oceny o pół stopnia za każdy niespełniony element wykazany w kryteriach. |
||||||
Uwagi: |
zewiwp lic niestac. 5 sem |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.