Pedagogika zabawy [W6-PE-OT-S2-PZ]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pedagogika zabawy [W6-PE-OT-S2-PZ] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maria Misik | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Dziecko w świecie zabawy: o kulturze, cechach i wartościach ludycznej edukacji, red. B. Dymara, Impuls, Kraków 2009. 2. Odkrywanie pedagogiki z pomocą pedagogiki zabawy, Zofia Zaorska, w: Pedagogika zabawy w edukacji kulturalnej, pod red. Elżbiety Kędzior-Niczyporuk, Wydawnictwo Klanza, Lublin 2006. 3. Dziecko się bawi, Joanna Wolny, "Edukacja i Dialog", 2006, nr 6, s. 29-32. 4. Pedagogika zabawy w edukacji kulturalnej, pod red. Elżbiety Kędzior-Niczyporuk, Wydawnictwo Klanza, Lublin 2006. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Pedagogika, zabawa - analiza pojęć. 2. Zabawa i zabawki dawniej i współcześnie. 3. Zabawa i gra - podobieństwa i różnice. 4. Klanza. 5. Ożywianie działań dydaktyczno-wychowawczych w myśl idei pedagogiki zabawy. 6. Zabawy adresowane do dzieci w wieku przedszkolnym. 7. Zabawy adresowane do dzieci w młodszym wieku szkolnym. 8. Zabawy adresowane do młodzieży. 9. Zabawy adresowane do osób z niepełnosprawnością. 10. Zabawy adresowane do seniorów. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Metoda asymilacji wiedzy (prezentacja treści teoretycznych niezbędnych jako podbudowa wymiaru praktycznego zajęć; praca z tekstem; pogadanka; dyskusja). 2. Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: prezentacja i aktywne wdrożenie w grupę wybranych zabaw oraz przedstawienie wniosków nasuwających się po prezentacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach (dopuszcza się dwie nieobecności, wymóg dyskusji, polemiki na każdych zajęciach). 2. Przedstawienie prezentacji oraz aktywne zaprezentowanie konkretnych zabaw adresowanych do poszczególnych grup wiekowych bądź dysfunkcji mających na celu usprawnianie danych obszarów rozwojowych lub wymagających działań rewalidacyjnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
mgr Maria Misik maria.misik@us.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.