Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika zabawy [W6-PE-OT-S2-PZ] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika zabawy [W6-PE-OT-S2-PZ]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 15:30 - 16:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maria Misik
Literatura:

1. Dziecko w świecie zabawy: o kulturze, cechach i wartościach ludycznej edukacji, red. B. Dymara, Impuls, Kraków 2009.

2. Odkrywanie pedagogiki z pomocą pedagogiki zabawy, Zofia Zaorska, w: Pedagogika zabawy w edukacji kulturalnej, pod red. Elżbiety Kędzior-Niczyporuk, Wydawnictwo Klanza, Lublin 2006.

3. Dziecko się bawi, Joanna Wolny, "Edukacja i Dialog", 2006, nr 6, s. 29-32.

4. Pedagogika zabawy w edukacji kulturalnej, pod red. Elżbiety Kędzior-Niczyporuk, Wydawnictwo Klanza, Lublin 2006.

Zakres tematów:

1. Pedagogika, zabawa - analiza pojęć.

2. Zabawa i zabawki dawniej i współcześnie.

3. Zabawa i gra - podobieństwa i różnice.

4. Klanza.

5. Ożywianie działań dydaktyczno-wychowawczych w myśl idei pedagogiki zabawy.

6. Zabawy adresowane do dzieci w wieku przedszkolnym.

7. Zabawy adresowane do dzieci w młodszym wieku szkolnym.

8. Zabawy adresowane do młodzieży.

9. Zabawy adresowane do osób z niepełnosprawnością.

10. Zabawy adresowane do seniorów.

Metody dydaktyczne:

1. Metoda asymilacji wiedzy (prezentacja treści teoretycznych niezbędnych jako podbudowa wymiaru praktycznego zajęć; praca z tekstem; pogadanka; dyskusja).

2. Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: prezentacja i aktywne wdrożenie w grupę wybranych zabaw oraz przedstawienie wniosków nasuwających się po prezentacji.

Metody i kryteria oceniania:

1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach (dopuszcza się dwie nieobecności, wymóg dyskusji, polemiki na każdych zajęciach).

2. Przedstawienie prezentacji oraz aktywne zaprezentowanie konkretnych zabaw adresowanych do poszczególnych grup wiekowych bądź dysfunkcji mających na celu usprawnianie danych obszarów rozwojowych lub wymagających działań rewalidacyjnych.

Uwagi:

mgr Maria Misik

maria.misik@us.edu.pl

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)