Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoretyczne podstawy wychowania [W6-PE-N1-2TPW] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teoretyczne podstawy wychowania [W6-PE-N1-2TPW]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:30 - 11:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anastazja Sorkowicz
Literatura:

Ciechaniewicz W. (red.), Pedagogika.

Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (red.), Wybrane zagadnienia.Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty.

Dymek-Balcerek, K. (red.)Podstawy pedagogiki.

Górniewicz J., Teoria wychowania.

Kostkiewicz J., Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej (wybór tekstów).

Kukołowicz T. (red.), Teoria wychowania.

Kwieciński M., Śliwerski B. (red.), Pedagogika.

Nowak. M., Podstawy pedagogiki otwartej.

Szewczyk K., Wychować człowieka mądrego. Zarys etyki nauczycielskiej.

Zakres tematów:

1. Współczesne problemy teorii wychowania. Społeczne, psychiczne, jednostkowe.

2. Specyficzne właściwości procesu wychowania w rodzinie.

3. Współpraca podmiotów wychowania.

4. Sytuacje trudne i sposoby ich rozwiązywania.

5. Błędy wychowawcze.

6. Katalog dobrych praktyk wychowawczych.

7. Projektowanie własnych rozwiązań problemów wychowawczych.

Metody dydaktyczne:

Metoda projektów - przedstawienie przez grupy studentów efektów swojej pracy.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach (ocena ciągła) oraz projekt przygotowany i zaprezentowany na forum grupy.

Uwagi:

WDŻWR lic niestac.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)