Teoretyczne podstawy wychowania [W6-PE-N1-2TPW]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Teoretyczne podstawy wychowania [W6-PE-N1-2TPW] | ||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:30 - 11:30
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Anastazja Sorkowicz | ||||||||||
Literatura: |
Ciechaniewicz W. (red.), Pedagogika. Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (red.), Wybrane zagadnienia.Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty. Dymek-Balcerek, K. (red.)Podstawy pedagogiki. Górniewicz J., Teoria wychowania. Kostkiewicz J., Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej (wybór tekstów). Kukołowicz T. (red.), Teoria wychowania. Kwieciński M., Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Nowak. M., Podstawy pedagogiki otwartej. Szewczyk K., Wychować człowieka mądrego. Zarys etyki nauczycielskiej. |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Współczesne problemy teorii wychowania. Społeczne, psychiczne, jednostkowe. 2. Specyficzne właściwości procesu wychowania w rodzinie. 3. Współpraca podmiotów wychowania. 4. Sytuacje trudne i sposoby ich rozwiązywania. 5. Błędy wychowawcze. 6. Katalog dobrych praktyk wychowawczych. 7. Projektowanie własnych rozwiązań problemów wychowawczych. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda projektów - przedstawienie przez grupy studentów efektów swojej pracy. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach (ocena ciągła) oraz projekt przygotowany i zaprezentowany na forum grupy. |
||||||||||
Uwagi: |
WDŻWR lic niestac. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.