Osoba z niepełnosprawnoscią w rodzinie W6-PE-WZ-N1-4ONR
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Osoba z niepełnosprawnoscią w rodzinie W6-PE-WZ-N1-4ONR | |||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2020/2021 (2020/2021Z)
(w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 15:30 - 17:45
sala zajęcia zdalne Bielska 62 jaki jest adres? |
||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | |||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||
Prowadzący: | Urszula Klajmon-Lech | |||||||
Literatura: |
Szabała B.: Rodzina dziecka z cukrzycą. Lublin 2015, Wyd. UMCS Gawłowicz K., Krzyżaniak A.: Wpływ cukrzycy typu 1 na funkcjonowanie rodziny. "Probl Hig Epidemiol" 2009, 90(1): 72-77. http://www.phie.pl/pdf/phe-2009/phe-2009-1-072.pdf (02.10.2020) Kowal J.: Rola rodziny w rehabilitacji dzieci niewidomych i słabowidzących. Nauczyciel i Szkoła 1-2 (30-31), 155-168 http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Nauczyciel_i_Szkola/Nauczyciel_i_Szkola-r2006-t1_2_(30_31)/Nauczyciel_i_Szkola-r2006-t1_2_(30_31)-s155-168/Nauczyciel_i_Szkola-r2006-t1_2_(30_31)-s155-168.pdf (02.10.2020) Wawrowska E. (2011). W rodzinie niewidomego dziecka. W: Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym - możliwości i ograniczenia rozwoju / red. nauk. Hanna Liberska. - Warszawa : "Difin", 2011. - S. 119-128. Trębicka-Postrzygacz A.: Dziecko niesłyszące w rodzinie. http://ptnzs.org.pl/audiofonologia/AUDIOFONOLOGIA_TOM_XIV_1999/art7.pdf Jagoszewska I: Rola rodziców w rozwoju dziecka niesłyszącego. Wychowanie w Rodzinie 2011, 4, 49-62. http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Wychowanie_w_Rodzinie/Wychowanie_w_Rodzinie-r2011-t4/Wychowanie_w_Rodzinie-r2011-t4-s49-62/Wychowanie_w_Rodzinie-r2011-t4-s49-62.pdf Wędzińska M.: Nastrój rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. "Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej" 2013, nr.1. file:///C:/Users/ibm/AppData/Local/Temp/1364-Tekst%20artyku%C5%82u-2378-1-10-20150706.pdf (02.10.2020) DębskaG., Goździalska A., Jaśkiewicz J., Cepuch G.: Problemy rodzin dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. https://repozytorium.ka.edu.pl/bitstream/handle/11315/710/Debska_Gozdzialska_Jaskiewicz_Cepuch_Problemy_rodzin_dzieci_z_mozgowym_porazeniem_2012.pdf?sequence=1 (02.10.2020) Bobkowicz-Lewartowska l.: Wybrane uwarunkowania jakości życia rodziców dzieci i młodzieży z zespołem Downa. Warszawa 2013, Wyd. Diffin Danielewicz D.: Rodzina z dzieckiem z zespołem Downa. W: E. Pisula, D. Danielewicz: Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2007. - S. 123-143 Zubrzycka R., Emeryk A.: Wp³yw astmy oskrzelowej u dziecka na funkcjonowanie jego rodziny. "Alergia Astma Immunologi"a, 2002, 7(1), 21-26. file:///C:/Users/ibm/AppData/Local/Temp/aai_volume-7_issue-1_article-50.pdf (02.10.2020) Sears R., Sears W.: Alergia w rodzinie Jak rozwiązać rodzinne problemy z alergią astmą nietolerancją pokarmową oraz dolegliwościami towarzyszącymi. Warszawa 2020, Wyd. Mamania. Szmania L.: Doświadczenia emocjonalne rodziców dzieci z autyzmem . "Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki SpecjalnejNUMER 5/2014. PDF Pisula E.: Rodzice dzieci z autyzmem. Warszawa 2012, Wyd. Naukowe PWN. Gorajewska D. (red.) Wsparcie dziecka z niepełnosprawnścią w rodzinie i szkole. PDF Borkowska M. (red.): Dziecko z niepełnosprawnością ruchową. Warszawa 2019, Wyd. Lekarskie PZWL. Stelter Ż.: Rodzina z dzieckiem niesprawnym intelektualnie jako wartość. https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/12727/1/Rodzina%20z%20dzieckiem%20niesprawnym%20intelektualnie%20jako%20warto%C5%9B%E2%80%A6.pdf (02.10.2020) Garbiec M.: Dylematy rodziców wychowujących dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. file:///C:/Users/ibm/AppData/Local/Temp/GarbiecM-Dylematy.pdf (02.10.2020) Dryżałowska G. (2008). Pokochaj mnie mamo! czyli Dwadzieścia dziewięć kroków do akceptacji niepełnosprawności dziecka. Warszawa : "Żak". |
|||||||
Zakres tematów: |
1. Niepełnosprawność w rodzinie. 2. Dziecko z cukrzycą w rodzinie. 3. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną i jej funkcjonowanie w rodzinie. 4. Dziecko z autyzmem w systemie rodzinnym. 5. Dziecko z alergia, astmą w rodzinie. 6. Dzieci niedowidzące i niedosłyszące i rodzina. |
|||||||
Metody dydaktyczne: |
praca nad projektem dyskusja prezentacja multimedialna metoda problemowa |
|||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt pisemny. Prezentacja multimedialna - w parach ocena zaangażowania i aktywności w trakcie zajęć |
|||||||
Uwagi: |
WDŻWR lic niestac. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.