Metodyka wychowania przedszkolnego-zajęcia praktyczne sem 3 [W6-PP-NM-PRZED-PR2]
semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka wychowania przedszkolnego-zajęcia praktyczne sem 3 [W6-PP-NM-PRZED-PR2] | ||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:45
sala 105 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Anna Gaweł-Mirocha | ||||||
Literatura: |
Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011. Gruszczyk – Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP, Warszawa 2000. Gruszczyk – Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków, WSiP, Warszawa 2000. Jaszczyszyn, E., Modele edukacji czytelniczej w przedszkolu a gotowość do czytania i umiejętność czytania dzieci sześcioletnich, Trans Humana, Białystok 2010. Jaszczyszyn, E., Oczekiwania sześciolatków i ich rodziców w stosunku do szkoły a realia realizacji obowiązku szkolnego, Trans Humana, Białystok 2010. Kopik, A., Zatorska, M., Wielointeligentne odkrywania świata w przedszkolu. Program Wychowania w Przedszkolu, Kielce 2011. Lubowiecka, J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola, WSiP, Warszawa, 2000. Literatura uzupełniająca: Bochno, E., Sytuacje naturalne i inspirowane w pracy z dziećmi. Wychowanie w Przedszkolu 1999, nr 5. Doyla, G., Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka, Key to Learning Polska, 2007. Krasoń, K., Malowniczy most do poezji, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków 1999. Słodownik – Rycaj, E., Rozwijanie mowy komunikatywnej dziecka, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1998. |
||||||
Zakres tematów: |
1. Uczestnicy procesu edukacyjnego w przedszkolu 2. Analiza dokumentacji przedszkolnej 3. Metody pracy z dziećmi w przedszkolu 4. Opracowanie zajęć przedszkolnych (scenariusze, pomoce dydaktyczne) 5-8 Obserwacja zajęć prowadzonych przez kolegów, koleżanki z grupy laboratoryjnej 9. Obserwacja wychowanków 10. Ewaluacja procesu dydaktycznego |
||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody asymilacji wiedzy, metody nauczania praktycznego |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena zostanie ustalona na podstawie przygotowanego raportu z praktyk oraz stosownej dokumentacji prowadzonej systematycznie przez studenta. Raport z praktyk - w raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska wychowawczego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych instytucji wychowania przedszkolnego. W raporcie student opisuje także metody i formy pracy nauczyciela, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają przedszkola. Analiza dokumentacji - student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego (np. plany pracy, arkusze obserwacji rozwoju dziecka, scenariusze zajęć itd.) Student |
||||||
Uwagi: |
st mgr 5l niestac. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.