Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania przedszkolnego-zajęcia praktyczne sem 3 [W6-PP-NM-PRZED-PR2] semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka wychowania przedszkolnego-zajęcia praktyczne sem 3 [W6-PP-NM-PRZED-PR2]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:45
sala 105
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Gaweł-Mirocha
Literatura:

Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011.

Gruszczyk – Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP, Warszawa 2000.

Gruszczyk – Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków, WSiP, Warszawa 2000.

Jaszczyszyn, E., Modele edukacji czytelniczej w przedszkolu a gotowość do czytania i umiejętność czytania dzieci sześcioletnich, Trans Humana, Białystok 2010.

Jaszczyszyn, E., Oczekiwania sześciolatków i ich rodziców w stosunku do szkoły a realia realizacji obowiązku szkolnego, Trans Humana, Białystok 2010.

Kopik, A., Zatorska, M., Wielointeligentne odkrywania świata w przedszkolu. Program Wychowania w Przedszkolu, Kielce 2011.

Lubowiecka, J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola, WSiP, Warszawa, 2000.

Literatura uzupełniająca:

Bochno, E., Sytuacje naturalne i inspirowane w pracy z dziećmi. Wychowanie w Przedszkolu 1999, nr 5.

Doyla, G., Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka, Key to Learning Polska, 2007.

Krasoń, K., Malowniczy most do poezji, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków 1999.

Słodownik – Rycaj, E., Rozwijanie mowy komunikatywnej dziecka, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1998.

Zakres tematów:

1. Uczestnicy procesu edukacyjnego w przedszkolu

2. Analiza dokumentacji przedszkolnej

3. Metody pracy z dziećmi w przedszkolu

4. Opracowanie zajęć przedszkolnych (scenariusze, pomoce dydaktyczne)

5-8 Obserwacja zajęć prowadzonych przez kolegów, koleżanki z grupy laboratoryjnej

9. Obserwacja wychowanków

10. Ewaluacja procesu dydaktycznego

Metody dydaktyczne:

Metody asymilacji wiedzy, metody nauczania praktycznego

Metody i kryteria oceniania:

Ocena zostanie ustalona na podstawie przygotowanego raportu z praktyk oraz stosownej dokumentacji prowadzonej systematycznie przez studenta.

Raport z praktyk - w raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska wychowawczego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych instytucji wychowania przedszkolnego. W raporcie student opisuje także metody i formy pracy nauczyciela, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają przedszkola.

Analiza dokumentacji - student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego (np. plany pracy, arkusze obserwacji rozwoju dziecka, scenariusze zajęć itd.) Student

Uwagi:

st mgr 5l niestac.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)