Diagnoza i terapia logopedyczna [W6-PP-NM-DIAGLOG]
semestr letni 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza i terapia logopedyczna [W6-PP-NM-DIAGLOG] | ||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 17:00 - 19:15
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Prowadzący: | Beata Skotnicka | ||||||||
Literatura: |
Logopedia – pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki t.1, T. Gałkowski, G. Jastrzębowska (red.), Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2003. Logopedia teoria zaburzeń mowy. Podręcznik akademicki, S. Grabias, M. Kurkowski (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2012. Vedemecum logopedyczne, Podręcznik akademicki, K. Błachnio, Wyd. UAM, Poznań 2015. Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną, J. Błeszyński, K. Kaczorowska-Bray (red.), Harmonia Universalis, Gdańsk 2016. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy, G.Gunia, Impuls, Kraków 2006 Skorek E. M. (2003), Reranie. Profilaktyka, diagnoza, korekcja, Kraków. Skorek E. M. (2000), Samogłoski. Profilaktyka, diagnoza, korekta, Kraków. Toczyska B. (2007), Głośno i wyraźnie. 9 lekcji dobrego mówienia, Gdańsk. |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Termin logopedia jego znaczenie i przedmiot badań. 2. Anatomiczne i fizjologiczne podstawy mowy. 3. Rozwój mowy i kompetencji komunikacyjnych dziecka. 4. Mowa – język – komunikacja. 5. Czynniki determinujące sprawność mowy. 6. Klasyfikacje zaburzeń mowy. 7. Zaburzenia rozwoju mowy - ORM, NORM, SORM. 8. Zaburzenia mowy dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. 9. Zaburzenia mowy dziecka z FASD - diagnoza, terapia 10. Zaburzenia mowy występujące u dzieci: opóźnienie rozwoju mowy, dyslalia, mutyzm, jąkanie 11. Wpływ wysokich technologii na rozwój mowy dziecka - prezentacja wyników badań. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody dyskusyjne metody pracy ze źródłami metody problemowe wykład monograficzny prezentacja multimedialna |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest napisanie testu oraz uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej wg poniższych kryteriów: ocena bdb 100-90%, db+ 89-80%, db 79-75%, dst+ 74-70%, dst 69-60% punktów możliwych do zdobycia. Ze względu na sytuację epidemiczną związaną z pandemią wirusa Covid-19 test odbędzie się online, na platformie MS Teams. |
||||||||
Uwagi: |
st mgr 5l niestac. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.