Praktyka z tutoringiem 3 [W6-PA-SEP-S2-T.3]
semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyka z tutoringiem 3 [W6-PA-SEP-S2-T.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Sebastian Mrózek |
Literatura: |
Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010. Krzychała Sł., Nauczyciel-Tutor, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2018. Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015. Sarnat-Ciastko A., Relacje tutorskiej w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2017. |
Zakres tematów: |
Indywidualna ścieżka rozwoju (samodzielność studenta w planowaniu rozwoju) Cele: • Podsumowanie realizacji planu rozwoju, wyciągnięcie i analiza wniosków; Podsumowanie współpracy Cele: • Wykonanie min. 2 obserwacji podopiecznego (chyba, ze sytuacja epidemiologiczne zupełnie na to nie pozwoli) • Podsumowanie współpracy; • Wzajemna informacja zwrotna; • Sformułowanie planów na przyszłość; poprzez przygotowanie: - analizy SWOT placówki/instytucji, - analizy SWOT podopiecznego, - analizy SWOT swojego rozwoju podczas tutoringu wraz z autorefleksją. (opis analizy SWOT: https://mfiles.pl/pl/index.php/Analiza_SWOT) • aktywne zaangażowanie w wydarzenia odbywające się na Wydziale z zakresu tematyki niepełnosprawności (Dzień Godności, Teatr na schodach, Międzynarodowy Dzień Osoby Niepełnosprawnej) - przygotowanie krótkiego nagrania video z ćwiczeniem, zabawą lub quizem. |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej, metody audiowizualne. |
Metody i kryteria oceniania: |
• znajomość specyfiki funkcjonowania placówki, • współpraca z opiekunem praktyk, • posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury, • uzupełnienie dokumentacji wymaganej do zaliczenia tutoringu, opis przebiegu wizyt w instytucji. • obecność, • aktywność, • terminowość realizacji, • zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie, zaangażowanie w pracę. |
Uwagi: |
surdo z edu.plast. stac. 2 stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.