Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka z tutoringiem 3 [W6-PA-SEP-S2-T.3] semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka z tutoringiem 3 [W6-PA-SEP-S2-T.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 12:15
sala 07
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sebastian Mrózek
Literatura:

Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.

Krzychała Sł., Nauczyciel-Tutor, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2018.

Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015.

Sarnat-Ciastko A., Relacje tutorskiej w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2017.

Zakres tematów:

Indywidualna ścieżka rozwoju (samodzielność studenta w planowaniu rozwoju)

Cele:

• Podsumowanie realizacji planu rozwoju, wyciągnięcie i analiza wniosków;

Podsumowanie współpracy

Cele:

• Wykonanie min. 2 obserwacji podopiecznego (chyba, ze sytuacja epidemiologiczne zupełnie na to nie pozwoli)

• Podsumowanie współpracy;

• Wzajemna informacja zwrotna;

• Sformułowanie planów na przyszłość;

poprzez przygotowanie:

- analizy SWOT placówki/instytucji,

- analizy SWOT podopiecznego,

- analizy SWOT swojego rozwoju podczas tutoringu wraz z autorefleksją.

(opis analizy SWOT: https://mfiles.pl/pl/index.php/Analiza_SWOT)

• aktywne zaangażowanie w wydarzenia odbywające się na Wydziale z zakresu tematyki niepełnosprawności (Dzień Godności, Teatr na schodach, Międzynarodowy Dzień Osoby Niepełnosprawnej) - przygotowanie krótkiego nagrania video z ćwiczeniem, zabawą lub quizem.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej, metody audiowizualne.

Metody i kryteria oceniania:

• znajomość specyfiki funkcjonowania placówki,

• współpraca z opiekunem praktyk,

• posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury,

• uzupełnienie dokumentacji wymaganej do zaliczenia tutoringu,

opis przebiegu wizyt w instytucji.

• obecność,

• aktywność,

• terminowość realizacji,

• zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie, zaangażowanie w pracę.

Uwagi:

surdo z edu.plast. stac. 2 stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)