Pedagogika W6-EPPS-S2-PED
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Pedagogika W6-EPPS-S2-PED | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2020/2021 (2020/2021Z)
(w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Ruman | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Baraniak B.: Współczesna pedagogika pracy z perspektywy edukacji, pracy i badań. Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2010. Kawula S. (2005), Kształty rodziny współczesnej. Szkice familologiczne. Toruń: Wyd. Adam Marszałek. Kunowski S. Podstawy współczesnej pedagogiki. Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2004. C. Kupisiewicz, Szkolnictwo w procesie przebudowy (1996). J. Pielachowski, Trzy razy szkoła, uczniowie – nauczyciele – organizacja, Poznań 2003. Tyluś U.: Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej kreatorem wszechstronnego rozwoju umysłowego wychowanków. „Nauczanie Początkowe”, nr 1, 2010/2011. Ziemska M. (2006), Rodzina i dziecko, Warszawa, PWN. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zarys historii pedagogiki 2. Pedagogika jako nauka (podstawowe pojęcia, nauki współpracujące z pedagogiką) 3. Pojęcie wychowania (bios, etos, agos) 4. Style wychowania 5. Pedagogika po przejściach według Zbigniewa Kwiecińskiego 6. Nauczyciel, uczeń, rodzic – triada wychowawcza 7. Wychowanie jako system wzajemnych oddziaływań rodziców i dzieci 8. SAMO-wychowanie, -kształcenie, -doskonalenie 9. Przedstawiciele pedagogiki – J.J. Rousseau, J.F. Herbart, M. Montessori, J. Korczak |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, prezentacja multimedialna, pogadanka, ćwiczenia aktywizujące (np. rebusy). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność, aktywność podczas zajęć, zaliczenie zajęć ćwiczeniowych (np. rebusy), przygotowanie pisemnych refleksji. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Jesli sytuacja nie pozwoli na spotkanie w realu, zajęcia odbywać się będą online, jednak prace przesyłane będą systematycznie na Teamsa jako scany lub zdjęcia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.