Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Pedagogika W6-EPPS-S2-PED
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Pedagogika W6-EPPS-S2-PED
Zajęcia semestr zimowy 2020/2021 (2020/2021Z) (w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2021-01-21 09:45 : 11:15 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2021-01-28 09:45 : 11:15 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Natalia Ruman
Literatura:

Baraniak B.: Współczesna pedagogika pracy z perspektywy edukacji, pracy i badań. Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2010.

Kawula S. (2005), Kształty rodziny współczesnej. Szkice familologiczne. Toruń: Wyd. Adam Marszałek.

Kunowski S. Podstawy współczesnej pedagogiki. Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2004.

C. Kupisiewicz, Szkolnictwo w procesie przebudowy (1996).

J. Pielachowski, Trzy razy szkoła, uczniowie – nauczyciele – organizacja, Poznań 2003.

Tyluś U.: Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej kreatorem wszechstronnego rozwoju umysłowego wychowanków. „Nauczanie Początkowe”, nr 1, 2010/2011.

Ziemska M. (2006), Rodzina i dziecko, Warszawa, PWN.

Zakres tematów:

1. Zarys historii pedagogiki

2. Pedagogika jako nauka (podstawowe pojęcia, nauki współpracujące z pedagogiką)

3. Pojęcie wychowania (bios, etos, agos)

4. Style wychowania

5. Pedagogika po przejściach według Zbigniewa Kwiecińskiego

6. Nauczyciel, uczeń, rodzic – triada wychowawcza

7. Wychowanie jako system wzajemnych oddziaływań rodziców i dzieci

8. SAMO-wychowanie, -kształcenie, -doskonalenie

9. Przedstawiciele pedagogiki – J.J. Rousseau, J.F. Herbart, M. Montessori, J. Korczak

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, prezentacja multimedialna, pogadanka, ćwiczenia aktywizujące (np. rebusy).

Metody i kryteria oceniania:

Obecność, aktywność podczas zajęć, zaliczenie zajęć ćwiczeniowych (np. rebusy), przygotowanie pisemnych refleksji.

Uwagi:

Jesli sytuacja nie pozwoli na spotkanie w realu, zajęcia odbywać się będą online, jednak prace przesyłane będą systematycznie na Teamsa jako scany lub zdjęcia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.