Działania performatywne [W6-EPSP-S2-DP1]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Działania performatywne [W6-EPSP-S2-DP1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 2 Budynek G - Collegium Technicum (Cieszyn, ul. Niemcewicza 4) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Krzysztof Kula |
Literatura: |
Łukasz Guzek /Kilka uwag o sztuce performance/Sztuka i Dokumentacja/ Łukasz Guzek / Biografia w badaniach nad sztuka performance/ Grzegorz Dziamski /Kilka uwag o sztuce performance/ Łukasz Guzek, Performatyzacja sztuki. Sztuka performance i czynnik akcyjny w polskiej krytyce sztuki (Gdańsk: ASP w Gdańsku, 2013) Janusz Bałdyga /Obecny,Jestem?/ Transformacja i statusu obecności w sztuce performance, rzeźbie i instalacji /UA Poznań Jacek Wachowski /Performans /słowo /obraz/ terytoria Zbigniew Warpechowski / Zasobnik /słowo /obraz/ terytoria Jan Świdziński /Konteksty/ Galeria Labirynt Dick Higgins /Nowoczesność czasu postmodernizmu //słowo /obraz/ terytoria |
Zakres tematów: |
Temat 1/Totalne milczenie /stanowi wyzwanie dla studentów poproszonych o realizację prac, które pozbawione będą słów w jakiejkolwiek formie. Chcemy zadać pytanie: co jest w stanie przekazać performance pozbawiony słów i dźwięków? „totalne milczenie” będzie zobowiązaniem dla studentów do zastanowienia się w swoich pracach wizualnych nad potrzebą używania słów oraz nad znaczeniem i mocą pozostałym elementów sztuki performance. Studenci w swoich działaniach wypowiedzą się o kondycji otaczającego świata, podejmą próbę stworzenia ulotnej, niepowtarzalnej estetycznie i interesującej ideologicznie wypowiedzi artystycznej. Temat 2/ Zero waste/ będzie zobowiązaniem dla studentów do zastanowienia się w swoich pracach wizualnych nad tym, czym dla ludzkości w końcówce drugiej dekady XXI w. jest temat działalności człowieka względem planety i w jaki sposób można ją przedstawić w najbardziej ulotnej ze wszystkich form plastycznych. Koncepcja performance opierać się będzie na zasadzie rozpoczęcia działania w pustej przestrzeni oraz jego zakończenia również w pustej i czystej przestrzeni – niepozostawienia po sobie śmieci/odpadów. |
Metody dydaktyczne: |
Pedagogika indywidualna, kontakt bezpośredni, szczególna rola korekty, która powinna być okazją do pełniejszego porozumienia i rozwijania dialogu, pojmowanego jako pierwszorzędny warunek kształtowania w pełni autonomicznej postawy twórczej. *Stosuje metody aktywizujące: - warsztaty artystyczne, akcje, wystawy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wystawiana jest tylko jedna ocena końcowa modułu( czyli semestru).Ocena ustalana przez prowadzącego moduł w danym semestrze na podstawie prezentacji, pokazu lub wystawy przygotowanej przez studenta pracy. W ocenie uwzględnia się proces powstawania pracy; projekty, źródła inspiracji, wypowiedzi autora, udział w dyskusji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.