Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Działania performatywne [W6-EPSP-S2-DP1] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Działania performatywne [W6-EPSP-S2-DP1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 2
Budynek G - Collegium Technicum (Cieszyn, ul. Niemcewicza 4) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Krzysztof Kula
Literatura:

Łukasz Guzek /Kilka uwag o sztuce performance/Sztuka i Dokumentacja/

Łukasz Guzek / Biografia w badaniach nad sztuka performance/

Grzegorz Dziamski /Kilka uwag o sztuce performance/

Łukasz Guzek, Performatyzacja sztuki. Sztuka performance i czynnik akcyjny w polskiej krytyce sztuki (Gdańsk: ASP w Gdańsku, 2013)

Janusz Bałdyga /Obecny,Jestem?/ Transformacja i statusu obecności w sztuce performance, rzeźbie i instalacji /UA Poznań

Jacek Wachowski /Performans /słowo /obraz/ terytoria

Zbigniew Warpechowski / Zasobnik /słowo /obraz/ terytoria

Jan Świdziński /Konteksty/ Galeria Labirynt

Dick Higgins /Nowoczesność czasu postmodernizmu //słowo /obraz/ terytoria

Zakres tematów:

Temat 1/Totalne milczenie /stanowi wyzwanie dla studentów poproszonych o realizację prac, które pozbawione będą słów w jakiejkolwiek formie. Chcemy zadać pytanie: co jest w stanie przekazać performance pozbawiony słów i dźwięków?

„totalne milczenie” będzie zobowiązaniem dla studentów do zastanowienia się w swoich pracach wizualnych nad potrzebą używania słów oraz nad znaczeniem i mocą pozostałym elementów sztuki performance. Studenci w swoich działaniach wypowiedzą się o kondycji otaczającego świata, podejmą próbę stworzenia ulotnej, niepowtarzalnej estetycznie i interesującej ideologicznie wypowiedzi artystycznej.

Temat 2/ Zero waste/ będzie zobowiązaniem dla studentów do zastanowienia się w swoich pracach wizualnych nad tym, czym dla ludzkości w końcówce drugiej dekady XXI w. jest temat działalności człowieka względem planety i w jaki sposób można ją przedstawić w najbardziej ulotnej ze wszystkich form plastycznych. Koncepcja performance opierać się będzie na zasadzie rozpoczęcia działania w pustej przestrzeni oraz jego zakończenia również w pustej i czystej przestrzeni – niepozostawienia po sobie śmieci/odpadów.

Metody dydaktyczne:

Pedagogika indywidualna, kontakt bezpośredni, szczególna rola korekty,

która powinna być okazją do pełniejszego porozumienia i rozwijania dialogu, pojmowanego jako pierwszorzędny warunek kształtowania w pełni autonomicznej postawy twórczej.

*Stosuje metody aktywizujące:

- warsztaty artystyczne, akcje, wystawy.

Metody i kryteria oceniania:

Wystawiana jest tylko jedna ocena końcowa modułu( czyli semestru).Ocena ustalana przez prowadzącego moduł w danym semestrze na podstawie prezentacji, pokazu lub wystawy przygotowanej przez studenta pracy. W ocenie uwzględnia się proces powstawania pracy; projekty, źródła inspiracji, wypowiedzi autora, udział w dyskusji.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)