Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie [13-EP-S1-SL2] semestr letni 2020/2021
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium licencjackie [13-EP-S1-SL2]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Dorota Sieroń
Literatura:

Literatura jest indywidualnie dobierana do problematyki każdej pracy licencjackiej pisanej przez danego studenta.

Ponadto OPRACOWANIA PODSTAWOWE - dotyczące techniki pisania rozprawy dyplomowej

Eco Umberto, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, aneks i wstęp Wojciech Tygielski, przeł. Grażyna Jurkowlaniec , Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007, ISBN 978-83-235-0373-6.

Rose Gillian, Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością, przeł. E. Klekot, wyd. 1 (1. dodruk), Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2015, ISBN 9788301162498.

Zenderowski Radosław, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu Sp. z o.o. ISBN

978-83-7556-416-7.

D’Alleva Anne, Metody i teorie historii sztuki, przeł. E, J. Jedlińscy, Universitas, Kraków 2008, ISBN 97883-242-0937-8.

OPRACOWANIA UZUPEŁNIAJĄCE

Boć Jan, Jak pisać pracę magisterską, konsultacja językowa: J. Miodek, Kolonia Limited, Wrocław 1997, ISBN 8390204649.

Majchrzak Jadwiga, Mendel Tadeusz, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, wyd. 4, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005.

Marszałek Leon, Edytorstwo publikacji naukowych, PWN, Warszawa 1986, ISBN 8301060824.

Pabis Stanisław, Metodologia i metody nauk empirycznych, PWN, Warszawa 1985, ISBN

8301052562.

Pułło Andrzej, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Wydawnictwo Prawnicze PWN, Warszawa 2000, ISBN 8388296086.

Stachowiak Zenon, Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Ulmak, Warszawa 1999, ISBN 8387226270.

Such Jan, Wstęp do metodologii ogólnej nauk, UAM, Poznań 1973.

Urban Stanisław, Ładoński Wiesław, Jak napisać dobra pracę magisterską, Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego, Wrocław 2001, ISBN 8370112994.

Węglińska Maria, Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1997, ISBN 83-86994-56-8.

Woźniak Krzysztof, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998, ISBN 8301125063.

Wójtowicz Ewa, Sztuka w kulturze postmedialnej, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2016, ISBN 978-83-65155-16-0.

Zakres tematów:

Problematyka zajęć dotyczy szeroko pojętej sztuki wizualnej: wszystkich okresów historii sztuki, sztuki nowych mediów, a także metodologii sztuk plastycznych oraz zagadnień towarzyszących z zakresu teorii kultury czy edukacji artystycznej.

Każdy temat wybrany przez studenta odpowiada w wybranym aspekcie tematowi pracy artystycznej.

Celem zajęć jest przygotowanie studenta do napisania rozprawy dyplomowej oraz monitorowanie jego właściwej pracy; obejmują one konkretne zagadnienia i ćwiczenia praktyczne koordynowane przez nauczyciela (w dużej mierze zrealizowane w semestrze zimowym, m.in. wybór tematu, opracowanie struktury pracy, wstęp, pierwszy rozdział dysertacji; patrz: sylabus).

W ostatnim etapie seminarium - umiejętna korekta tekstu własnej pracy (na podstawie wskazówek nauczyciela) i stopniowe zbliżanie się do jej ukończenia. Indywidualna praca z wykładowcą.

Metody dydaktyczne:

Monitorowanie powstawania pracy - systematyczne sporządzanie korekt do uwzględnienia przez studenta, aż do ukończenia pisania dysertacji.

Prezentacja multimedialna nauczyciela, przedstawiająca najważniejsze zagadnienia związane z pisaniem pracy naukowej (teoretyczne i praktyczne); wyjaśnienie i dyskusja.

Zajęcia praktyczne: praca z książką, ćwiczenia pisemne, zadania.

Konwersatorium, metody typowe dla pracy seminaryjnej.

Metody i kryteria oceniania:

Zakończenie zajęć wystawieniem oceny (2-5).

Uwzględnienie etapu pracy nad rozprawą.

Niezbędne do zaliczenia semestru letniego jest opracowanie 100 % pracy licencjackiej.

KRYTERIA OCENIANIA

/ Zaangażowanie w pisanie dysertacji – poziom znajomości analizowanego tematu; etap zawansowania w rozwiązywaniu problemu badawczego, poświadczony tekstem pisanym.

/ Nabyte techniczne umiejętności pisania pracy dyplomowej (przypisy, bibliografia, korzystanie ze źródeł, spis ilustracji itp.).

Student jest konsekwentnie sprawdzany z indywidualnie wykonanej pracy nad rozprawą w trakcie zajęć, a także w formie korespondencji mailowej.

Uwagi:

dr hab. Dorota Sieroń

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)