Pedagogika - warsztaty W6-EM-S1-KN-PEW
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Pedagogika - warsztaty W6-EM-S1-KN-PEW | |||
Zajęcia |
semestr letni 2020/2021 (2020/2021L)
(jeszcze nie rozpoczęty)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 0 | |||
Limit miejsc: | 25 | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Natalia Ruman | |||
Literatura: |
M. Braun, M. Mach, Jak pracować ze zdolnymi? Poradnik dla nauczycieli i rodziców, Wydawnictwo Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2012 B. Dyrda, W poszukiwaniu standardów kształcenia uczniów zdolnych [w:] J. Łaszczyk, Uczeń zdolny wyzwaniem dla współczesnej edukacji, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2008 Dyrda B., Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych. Rozpoznawanie i przeciwdziałanie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2007 Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie, analizy prasy, radia, telewizji Internetu, PWN, Warszawa 2008 A. Hłobił, Działalność szkoły we wspomaganiu ucznia zdolnego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010 A. Janowski, Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa 1998 Morbitzer J., Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2007. J. Pielachowski, Trzy razy szkoła, uczniowie – nauczyciele – organizacja, Poznań 2003 K. Piwowar-Sulej, Zarządzanie personelem nauczycielskim w oświacie, Warszawa 2009 |
|||
Zakres tematów: |
1. Szkoła - czy tylko budynek? 2. Rola nauczyciela w budowaniu wizerunku placówki 3. Public relations w edukacji 4. Edukacja domowa 5. Cyberkultura a cyberprzemoc 6. Swoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawcze 7. Kompetencje nauczyciela pracującego z uczniem zdolnym. Warsztat: Aktywne słuchanie, komunikacja typu „JA”, motywowanie do pracy. 8. Tutoring szkolny 9. Uczeń słaby - jak mu pomóc? |
|||
Metody dydaktyczne: |
warsztatowe zajęcia, pogadanka, prezentacje, praca w grupach |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność studenta na zajęciach, wykonywane miniprace podczas zajęć, które systematycznie są oceniane, prace projektowe poza zajęciami Średnia arytmetyczna wszystkich zebranych cząstkowych ocen (nie mniej niż 3 oceny) |
|||
Uwagi: |
dr N. Ruman Jesli sytuacja nie pozwoli na spotkanie w realu, zajęcia odbywać się będą online, jednak prace przesyłane będą systematycznie na Teamsa jako scany lub zdjęcia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.