Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MATEMATYKA 2 [W4-IS-S1-MAT2] semestr letni 2020/2021
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: MATEMATYKA 2 [W4-IS-S1-MAT2]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
każdy czwartek, 8:45 - 11:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Katarzyna Pichór
Literatura:

[1] Notatki prowadzone w czasie konwersatorium,

[2] W. Guzicki, P. Zakrzewski, Wykłady ze wstępu do matematyki, PWN, Warszawa 2005,

[3] W. Guzicki, P. Zakrzewski, Wstęp do matematyki. Zbiór zadań, PWN, Warszawa 2005,

[4] A. Białynicki-Birula, Algebra, PWN, Warszawa 2009.

[5] A. Białynicki-Birula, Algebra liniowa z geometrią, PWN, Warszawa 1976.

[6] R. Rudnicki, Wykłady z analizy matematycznej, PWN, Warszawa 2012,

[7] W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, tom 2, PWN, Warszawa, 2002.

literatura uzupełniająca:

[1] A. Błaszczyk, S. Turek, Teoria mnogości, PWN, Warszawa 2007

[2] H. Rasiowa, Wstęp do matematyki współczesnej, PWN 2004.

[3] W. Marek, J. Onyszkiewicz, Elementy logiki i teorii mnogości w zadaniach, PWN 2005.

[4] A.I. Kostrykin, Wstęp do algebry, t. I i II, PWN, Warszawa 2004.

[5] A.I. Kostrikin (red.), Zbiór zadań z algebry, PWN, Warszawa 2005.

[6] Wright Charles R. B., Ross Kenneth A.,Matematyka dyskretna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.

[7] A. Palczewski, Równania różniczkowe zwyczajne, WNT, Warszawa, 2004.

Zakres tematów:

1. Tautologie logiki kwantyfikatorów.

2. Elementy teorii mocy, zbiory przeliczalne i ich własności.

3. Zbiory częściowo uporządkowane i ich najważniejsze przykłady - drzewa, kraty, algebry Boole'a.

4. Relacje równoważności i ich zastosowania.

sprawdzian nr 1

5.Podstawowe pojęcia, przykłady i twierdzenia dotyczące grup, pierścieni i ciał.

6. Ciała skończone i ich reprezentacja.

7.Przekształcenia liniowe, wartości i wektory własne.

sprawdzian nr 2

8. Przestrzenie metryczne:

a) zbiory otwarte, domknięte, zwarte, przestrzeń zupełna.

b) Twierdzenie Banacha o punkcie stałym i jego wykorzystanie między

innymi przy rozwiązywaniu układów równań liniowych lub w teorii

fraktali.

9. Równania różniczkowe zwyczajne:

a) Metody rozwiązywania równań różniczkowych- równanie o zmiennych

rozdzielonych, równania zupełne, równanie liniowe

sprawdzian nr 3

b)Twierdzenia o istnieniu i jednoznaczności rozwiązania - twierdzenia

Picarda i Peano,

c) Układy równań różniczkowych liniowych - Twierdzenie o istnieniu i

jednoznaczności, układ liniowy jednorodny, rozwiązanie ogólne układu

niejednorodnego,

równania liniowe wyższych rzędów.

sprawdzian nr 4

Metody dydaktyczne:

W okresie nauczania zdalnego: prowadzenie zajęć na platformie Office 365 poprzez pakiet Teams w terminach, które są na klasycznym planie lub nauczanie bezpośrednie, jeśli będzie przywrócone nauczanie w formie stacjonarnej.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem koniecznym otrzymania pozytywnej oceny końcowej przedmiotu jest otrzymanie oceny pozytywnej z zaliczenia i z egzaminu.

Ocena końcowa z przedmiotu = 3/5 *ocena z zaliczenia z konwersatorium + 2/5 *ocena z egzaminu.

W trakcie konwersatorium przewidziane są

4 sprawdziany z zadaniami o zróżnicowanej trudności (w mniej więcej równych proporcjach punktowych: 1/3 za trudniejsze, 1/3 za elementarne, 1/3 za zadania na średnim poziomie), z każdego sprawdzianu można uzyskać maksymalnie 25 punktów, z czterech sprawdzianów: 100.

Aby uzyskać zaliczenie z konwersatorium należy zdobyć co najmniej 31 punktów w sumie z czterech sprawdzianów i zaliczyć 4 sprawdziany (przez zaliczony sprawdzian rozumiemy taki, w którym student otrzymał co najmniej 8 punktów).

Dla osób, które uzyskały 31 p., ale nie zaliczyły wszystkich sprawdzianów przewiduje się na zakończenie zajęć dodatkowy sprawdzian poprawkowy. Student zdaje tylko tę część, której nie zaliczył na sprawdzianach śródsemestralnych. Pozostałe osoby nie otrzymują zaliczenia. Ubiegają się o nie w sesji poprawkowej.

Kryteria oceny z zaliczenia z konwersatorium, egzaminu (liczone osobno):

31% - 60% punktów: 3,0

61% - 70% punktów: 3,5

71% - 80% punktów: 4,0

81% - 90% punktów: 4,5

91% - 100% punktów: – 5,0

Aktywność podwyższa ocenę z zaliczenia z konwersatorium o pół stopnia.

Uwagi:

Grupa konwersatoryjna I, 2 semestr Informatyki stosowanej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)