Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie 1 [W6-EM-S2-SEM1] semestr zimowy 2020/2021
seminarium, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie 1 [W6-EM-S2-SEM1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: 2
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Szyndler
Literatura:

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 1999,

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2000,

Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006,

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych. Wyd. drugie poprawione i rozszerzone, Wyd. Żak, Warszawa 1995,

Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2008,

Skorny Z.: Prace magisterskie z psychologii i pedagogiki, Warszawa 1994,

Zaczyński W.P., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 1995,

Zaczyński W.P., Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Wyd. Żak, Warszawa 1997,

Palka S. Pedagogika w stanie tworzenia,. Kontynuacje. Wyd. UJ, Kraków 2002,

Nowak G., Metodologia nauk społecznych, Warszawa 1985,

Nowaczyk C., Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, Warszawa 1985,

Zakres tematów:

1. Omówienie i opracowanie specyfiki nad poszczególnych części pracy dyplomowej - Wstęp, rozdziały i zakończenie pracy naukowej.

2. Praca nad gromadzeniem materiałów (wywiady, archiwa etc.) - metodologia

3. Formułowanie hipotez, problemów, szczegółowych pytań badawczych.

3. Sposoby formułowania wniosków.

Metody dydaktyczne:

1. Praca nad kolejnymi etapami rozprawy dyplomowej.

2. Omawianie zadań pisemnych studentów pod kątem właściwego zastosowania przypisów, bibliografii, odsyłaczy itp., formułowania problemów badawczych, analiza zebranych materiałów, prowadzenia wywodów, wnioskowania oraz posługiwania się jasnym i precyzyjnym językiem.

3. Konsultacje indywidualne i grupowe.

4. Stały kontakt drogą mailową, telefoniczny oraz za pośrednictwem platformy TEAMS.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę składa się aktywność studenta w trakcie zajęć seminaryjnych oraz ocena pracy pisemnej, w tym: ocena umiejętności posługiwania się wiedzą merytoryczną i metodologiczną niezbędną do podjęcia pracy na sformułowaniem problemu badawczego i konstrukcji opracowania dyplomowego, ocena opracowanego tekstu (co najmniej 40% planowanej całości pracy).

Bardzo dobry - student potrafi w bardzo dobrym stopniu przygotować wystąpienie ustne na wybrany temat, w zaawansowanym stopniu potrafi korzystać z literatury przedmiotu, doskonale zna działanie programów edycyjnych, potrafi formułować problemy badawcze i analizować je.

Dobry - student potrafi omówić tematykę pracy, dość dobrze korzysta z literatury przedmiotu, dobrze zna działanie programów edycyjnych, z pomocą potrafi formułować problemy badawcze i przeprowadzać ich analizę.

Dostateczny – student bardzo słabo orientuje się w tematyce

i zakresie zadanej pracy pisemnej, słabo korzysta z literatury przedmiotu, słabo orientuje się w działaniu programu edycyjnego (również związanego z prezentacją multimedialną), nieumiejętnie gromadzi i weryfikuje materiały związane z badaniami.

Niedostateczny - student nie potrafi przygotować materiałów dotyczących tematyki pracy pisemnej, nie zna zasad posługiwania się programami edycyjnymi, wykazuje poważne braki w znajomości literatury przedmiotu, nie kontaktuje się z prowadzącym zajęcia.

Uwagi:

Kontakt oraz zaliczenie w formie on-line.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)