Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza rynku politycznego [W3-PO-DP-S2-ARP20] semestr letni 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Analiza rynku politycznego [W3-PO-DP-S2-ARP20]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Marek Mazur
Literatura:

Brodzińska-Mirowska Barbara, Marketing międzywyborczy w teorii i praktyce. Przypadek Platformy Obywatelskiej, Toruń 2013,

Jabłoński A. W., Sobkowiak L., Marketing polityczny w teorii i praktyka, Wrocław 2002,

De Barbaro N., Dojść do głosu. Radykalnie praktyczny przewodnik po kampanii wyborczej, Warszawa 2005(rozdz. 3);

Gackowski T., Łączyński M. (red.) Metody badania wizerunku w mediach, Warszawa 2009

Keller K., Strategiczne zarządzanie marką. Kapitał marki – budowanie, mierzenie i zarządzanie, Warszawa 2015

Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007

Mazur M., Marketing polityczny, Warszawa 2002

Szalkiewicz W., Sokołowski M., Inżynierowie społeczni i technologie zdobywania władzy. Studia nad manipulacja i propagandą, Toruń 2017

Zajdowski K., Marketing produktu politycznego. Analiza porównawcza, Warszawa 2017.

Zakres tematów:

Celem zajęć jest refleksja nad zagadnieniami związanymi z funkcjonowaniem rynku politycznego oraz nabycie przez studentów wiedzy na temat podstawowych metod umożliwiających analizę rynku politycznego tj. diagnozę i opis rynku politycznego (w kategoriach rozpoznania mechanizmu rynku, jego struktury i stanu, tj. ogólnej charakterystyki sytuacji rynkowej (w tym podstawowych uwarunkowań systemowych) oraz charakterystyki: 1) struktury rywalizacji politycznej; 2) rynku wyborców; 3) ofert wyborczych); wskazanie związków przyczynowo-skutkowych procesów rynkowych oraz przewidywania zdarzeń rynkowych i zachowań podmiotów rynkowych.

Zakres tematyczny obejmuje omówienie metod analizy i diagnostyki rynku politycznego (z naciskiem na metody jakościowe), rozważnie podstawowych czynników wpływu na zachowania rynkowe organizacji politycznych w ich makrootoczeniu oraz czynników występujących w ich najbliższym otoczeniu, omówienie specyfiki uwarunkowań rynku politycznego w wyborach samorządowych, analizę pozycjonowania podmiotów politycznych na rynku politycznym. Szczególny nacisk będzie położony na rozpoznanie i rozważenie uwarunkowań określających pozycję podmiotów politycznych rywalizujących w wyborach na polskim rynku politycznym, z uwzględnieniem czynników związanych z organizacjami politycznymi oraz czynników występujących w ich otoczeniu, a także analizę podmiotów politycznych rywalizujących na rynku pod kątem ich zachowań komunikacyjnych.

Metody dydaktyczne:

metoda podająca (omówienie podstawowych kategorii i wybranych ujęć teoretycznych dotyczących mechanizmów rynku politycznego, dyskusja wybranych problemów badawczych, prezentacja wyników wybranych badań empirycznych, studia przypadku)

Metody i kryteria oceniania:

egzamin ustny w formie prezentacji przez studentów projektów dotyczących analizy wybranych aspektów funkcjonowania rynku politycznego

kryterium oceny: wiedza teoretyczna oraz znajomość wyników badań empirycznych związanych z tematem projektu

Uwagi:

2 sem. politologii spec. doradztwo polityczne i publiczne stacjonarne II stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)