Opinia publiczna [W3-DK-S2-OP20]
semestr letni 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Opinia publiczna [W3-DK-S2-OP20] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Karolina Polińska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
- Castells M., Władza komunikacji, Warszawa 2013, s. 65-108 - Dalton R.J., Klingemann H-D., Zachowania polityczne, t. 1, Warszawa 2010, s. 132-155, 332-354. - Dalton R.J., Klingemann H-D., Zachowania polityczne, t. 2, Warszawa 2010, s. 74-102, 349-369, 415-434. - Dyoniziak R., Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Kraków 2004. - Gruszczyński L.A., Kwestionariusze w socjologii, Katowice 2003. - Guo L., A theoretical explanation of the network agenda setting model: current status and future directions, w: L. Guo, M. McCombs (red.), The power of information networks: new directions for agenda setting, New York 2016, s. 3-17. - Hird Ch., Investigative Journalism Works: The Mechanism of Impact, s. 18-26, 45-59. http://www.documentcloud.org/documents/4638466-Impactreport-AUG-18.html - Jewkes Y. Media i przestępczość, Kraków 2010, s. 143-174. - Karwat M., Skandal jako przedmiot i narzędzie manipulacji politycznej, [w:] „Tematy z Szewskiej” nr 2/2011, s. 97-107. - Kvale S., Prowadzenie wywiadów, Warszawa 2019. - McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2008. - Młyniec E., Opinia publiczna, Toruń 2015. - Mouffe Ch., Agonistyka, Warszawa 2015. - Statystyczny drogowskaz, red. S. Bedyńska, M. Cypryańska, t. 1, Warszawa 2013, s. 18-45. - Szpunar M., Imperializm kulturowy internetu, Kraków 2017, s. 31-70. - Turska-Kawa A, Determinanty chwiejności wyborczej, Katowice 2015, s. 59-112. - Znyk P., Od komunikacji do manipulacji. Mechanizmy wywierania wpływu, Łódź 2008, s. 73-86. - Dane OFBOR (dostęp: www.ofbor.pl). - Artykuł Pierre Bourdieu: Opinia publiczna nie istnieje, dostęp: https://teologiapolityczna. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie w kurs w warunkach e-learning. 2. Kreowanie opinii publicznej. 3. Manipulowanie opinią publiczną. 4. Skandal polityczny jako narzędzie wywierania wpływu. 5. Wpływ dziennikarstwa śledczego na opinię publiczną. Studium przypadku. 6. Media a zachowania społeczne. Przegląd wybranych koncepcji. 7. Obrazy przestępczości w mediach a opinia publiczna. 8. Sondaże opinii publicznej w ujęciu instytucjonalnym. 9. Struktura opinii politycznej. 10. Psychospołeczne uwarunkowania zachowań wyborczych. 11. Narzędzia badawcze: ankieta. 12. Narzędzia badawcze: kwestionariusz wywiadu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- dyskusja moderowana podczas zajęć - praca grupowa i prezentacja wyników - praca indywidualna i prezentacja wyników - wykorzystanie narzędzi platformy e-learningowej |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę składa się aktywność podczas zajęć oraz terminowa realizacja dwóch projektów: indywidualnego kwestionariusza ankiety oraz grupowego wywiadu pogłębionego wraz z materiałami dodatkowymi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
2 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna stacjonarne II stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.