Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-N1-PNJA06]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-N1-PNJA06] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres?
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 9:40 - 11:10
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 35 | ||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa Podręcznik Outcomes, Upper-intermediate, H.Dellar, A.Walkley, National Geographic Learning, 2014 literatura uzupełniająca Outcomes, Upper-intermediate, Workbook, H.Dellar, A.Walkley, National Geographic Learning, 2014 English Grammar in Use R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010 My GrammarLab.Foley, D. Hall, Pearson, 2012 Gramatyka Angielska w teorii i ćwiczeniach. J. Siuda, wyd. Angloman, 2004 A Practical English Grammar A.J Thomson, A.V. Martinet, Oxford University Press, 2010 ‘MyGrammarLab’ B1/B2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson, 2012 ‘English Grammar in Context’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann, 2012 `Grammarway 4`, Jenny Dooley, Virginia Evans, wyd.Express Publishing, 2016 `Academic Vocabulary in Use`, Michael McCarthy, Felicity O`Dell, wyd. Cambridge University Press, 2008 dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika ‘Outcomes’ – Upper Intermediate (National Geographic Learning/Cengage Learning): 1. Wypowiadanie się na temat obecnych oraz przeszłych przyzwyczajeń i nawyków (tend to, used to, would), z zastosowaniem m.in. przysłówków częstotliwości (not as much as, all the time, as a rule, hardly ever). 2.Rozmowa o filmach, muzyce, książkach: zastosowanie przymiotników i przysłówków stopnia, efektu emfazy poprzez powtórzenia (wyrażenia „very, very sad”; „great, absolutely amazing”),uprzejme niezgadzanie się z usłyszaną opinią („It’s not my kind of thing”, „I’m not that keen on…”). 3.Formułowanie opinii na temat sztuki: opisywanie obrazów z wykorzystaniem przymiotników oraz z czasownikiem look/appear/seem (look like, look as if). 4.Opisywanie budynków i miejsc, wykorzystanie zdań względnych definiujących i niedefiniujących. 5. Reagowanie na wypowiedź rozmówcy: wykorzystanie synonimów dla potwierdzenia usłyszanej opinii ( `These houses look great!`, `Yeah, they are amazing`). 6. Formułowanie wypowiedzi na temat festiwali i festynów: z zastosowaniem terminologii i kolokacji nawiązujących do tematu (na przykład: hold a parade, take part in a parade), na podstawie analizy tekstu o karnawale w Wenecji. 7. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych :rozmowa o wyborze miejsc wartych zobaczenia na wakacjach lub w swoim miejscu zamieszkania, wprowadzenie frazeologii związanej z tematyką oraz zastosowanie kolokwializmów (na przykład: `Give me a bell” `Suit yourself”, `I’m gonna...”). 8. Wypowiadanie się na temat wydarzeń przyszłych z wykorzystaniem formy„to be going to”, „will”, czasu Present Simple i PresentContinuous, oraz wyrażeń „to be bound to”, „to be due to”, likely to; •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 20 liczba godzin pracy własnej studenta 100 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej MS Teams oraz Moodle. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu ZALICZENIE Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji. EGZAMIN Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną. •Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90-100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. •Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn. w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. •Ocena dst –student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym – ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami – utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. •Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (tj. 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 93 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 86 - 92 % = db+ (dobry plus) 79 – 85 % = db (dobry) 72 - 78% = dst+ (dostateczny plus) 65 - 71% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Studenci 6 sem. /niestacjon. I st./ - specjaln. języki stosowane: j.ros. z j.ang. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.