Pedagogika przedszkolna [W6-PP-NM-PED-P]
semestr zimowy 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pedagogika przedszkolna [W6-PP-NM-PED-P] | ||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 12:30 - 16:15
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Aleksandra Minczanowska | ||||||
Literatura: |
1. Filipiak E., Z Wygotskim i Brunerem w tle. Słownik pojęć kluczowych, Bydgoszcz 2011. 2. Karbowniczek J., Leksykon pedagoga wczesnoszkolnego, Warszawa 2014. 3. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Pedagogika przedszkolna z metodyką, Kraków 2011. 4. Karwowska-Struczyk M., Edukacja przedszkolna. W poszukiwaniu innych rozwiązań, Warszawa 2012. 5. Karwowska – Struczyk M., Sobierańska D., Szpotowicz M., Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – badania, opinie, inspiracje, Warszawa 2011. 6. Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2010. 7. Klim-Klimaszewska A., Witamy w przedszkolu. Wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Kulesza E. M. , Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci od 2 do 6 lat, Warszawa 2017. 2. Kwiatowska M., (red). Podstawy pedagogiki przedszkolnej, Warszawa 1985. 3. Mikler-Chwastek A., (red.), Obszary wychowania przedszkolnego, Warszawa 2016. 4. Ogrodzka-Mazur E., Szuścik U., Gajdzika A., ( red.), Edukacja małego dziecka. Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy, Kraków 2010. 5. Ogrodzka-Mazur E., Szuścik U., Zalewska-Bujak M. (red.), Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce, Kraków 2010. 6. Sławińska M.: Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu. Kraków 2010. 7. Waloszek D. (red.): Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Obszary sporów, poszukiwań, wyzwań i doświadczeń w kontekście zmian oświatowych. Kraków 2010. 8. Waloszek D. (red.): Wybrane zagadnienia edukacji człowieka w dzieciństwie. Kraków 2009. 9. Włoch S., Włoch A., Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Warszawa, 2009. 10. Zwiernik J.: Alternatywa w edukacji przedszkolnej. Studium teoretyczno-empiryczne, Wrocław 1996. |
||||||
Zakres tematów: |
Średnie dzieciństwo jako wiek szczególny. Cele i zadania edukacji przedszkolnej. Obszary edukacji przedszkolnej i warunki ich realizacji. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego. Zasady pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Nauczyciel wychowania przedszkolnego jako główny organizator procesu edukacyjnego. |
||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład z prezentacją multimedialną, |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny (w okresie pandemii - ustny) obejmujący zagadnienia realizowane w formie wykładów i ćwiczeń z przedmiotu pedagogika przedszkolna. Ocena bardzo dobra – znajomość wiedzy teoretycznej 100-90 % Ocena dobra – znajomość 80-70 % Ocena dostateczna – znajomość 60-50 % Ocena niedostateczna – znajomość 40 % i mniej |
||||||
Uwagi: |
5 l mgr niestac. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.