Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-NM-PLAC-WSPAR] semestr zimowy 2020/2021
Praktyka, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-NM-PLAC-WSPAR]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 17:30 - 19:00
sala 017
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Malwina Rolka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Opieka i wychowanie – tradycja i problemy współczesne, D. Apanel (red.), Kraków 2009.

Opieka i wychowanie w rodzinie, szkole i środowisku, B. Matyjas, R. Stojecka – Zuber (red.), Kielce 2007.

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 19.10.2007r. w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych. Dz. U. z 2007r., nr 201, poz. 1455.

Literatura uzupełniająca:

Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, Brągiel J., Badora I. (red.), Opole 2005.

Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego. Diagnoza i kierunki rozwoju, R. Szczepanik, J. Wawrzyniak (red.), Łódź 2012.

Prokosz M. Biedroń M., Nowy model placówek opiekuńczo-wychowawczych, Toruń 2001.

Zakres tematów:

Zajęcia organizacyjne: przedstawienie planu i specyfiki pracy w ramach laboratorium oraz wymagań i sposobów weryfikacji efektów pracy studentów, omówienie podstawowych zasad i przebiegu zajęć terenowych.

Wizytowanie wybranych placówek edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych i pomocowych (np. poradnia psychologiczno-pedagogiczna, dom dziecka, OREW, organizacje pozarządowe, instytucje kultury).

Zajęcia podsumowujące: omówienie przygotowanych raportów, porównanie dokonanych ocen sposobów funkcjonowania wizytowanych placówek, wnioski i refleksje studentów odnośnie sposobów i form pracy w wizytowanych placówkach.

Metody dydaktyczne:

Jak w opisie modułu

Metody i kryteria oceniania:

Raport

Wymagania merytoryczne: Przygotowanie pisemnego raportu z wizytacji wybranej placówki, obejmującego:

Ogólne informacje o placówce

Opis przebiegu wizyty

Charakterystykę działalności placówki

Charakterystykę uczestników działań placówki

Opis metodyki wykorzystywanej w pracy wychowawczej, dydaktycznej i terapeutycznej

Ocenę sposobu funkcjonowania placówki (mocne i słabe strony).

Kryteria oceniania: Ocenie podlega: kompletność i szczegółowość zawartych w raporcie informacji i obserwacji, poziom merytoryczny raportu poprawność językowa tekstu.

Przebieg procesu weryfikacji: Raport w wersji pisemnej powinien zostać dostarczony drogą mailową (na adres: malwina.rolka@us.edu.pl) w okresie do trzech tygodni po wizycie w placówce. Wymagania edytorskie: dokument programu Word – doc. doxc., Times New Roman 12 pkt., odstęp 1,5).

Rejestr frekwencji

Wymagania merytoryczne: Student jest zobowiązany do regularnej obecności na zajęciach w terenie.

Kryteria oceniania: Frekwencja studenta na zajęciach będzie oceniana w skali 2.0-5.0 zależnie od liczby nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach.

Przebieg procesu weryfikacji: Obecność będzie sprawdzana według listy przed wizytą w placówce.

Uwagi:

5 l mgr niestac. dr Rolka

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)