Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-NM-PLAC-WSPAR]
semestr zimowy 2020/2021
Praktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-NM-PLAC-WSPAR] | ||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 17:30 - 19:00
sala 017 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Malwina Rolka | ||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Opieka i wychowanie – tradycja i problemy współczesne, D. Apanel (red.), Kraków 2009. Opieka i wychowanie w rodzinie, szkole i środowisku, B. Matyjas, R. Stojecka – Zuber (red.), Kielce 2007. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 19.10.2007r. w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych. Dz. U. z 2007r., nr 201, poz. 1455. Literatura uzupełniająca: Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, Brągiel J., Badora I. (red.), Opole 2005. Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego. Diagnoza i kierunki rozwoju, R. Szczepanik, J. Wawrzyniak (red.), Łódź 2012. Prokosz M. Biedroń M., Nowy model placówek opiekuńczo-wychowawczych, Toruń 2001. |
||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia organizacyjne: przedstawienie planu i specyfiki pracy w ramach laboratorium oraz wymagań i sposobów weryfikacji efektów pracy studentów, omówienie podstawowych zasad i przebiegu zajęć terenowych. Wizytowanie wybranych placówek edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych i pomocowych (np. poradnia psychologiczno-pedagogiczna, dom dziecka, OREW, organizacje pozarządowe, instytucje kultury). Zajęcia podsumowujące: omówienie przygotowanych raportów, porównanie dokonanych ocen sposobów funkcjonowania wizytowanych placówek, wnioski i refleksje studentów odnośnie sposobów i form pracy w wizytowanych placówkach. |
||||||
Metody dydaktyczne: |
Jak w opisie modułu |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Raport Wymagania merytoryczne: Przygotowanie pisemnego raportu z wizytacji wybranej placówki, obejmującego: Ogólne informacje o placówce Opis przebiegu wizyty Charakterystykę działalności placówki Charakterystykę uczestników działań placówki Opis metodyki wykorzystywanej w pracy wychowawczej, dydaktycznej i terapeutycznej Ocenę sposobu funkcjonowania placówki (mocne i słabe strony). Kryteria oceniania: Ocenie podlega: kompletność i szczegółowość zawartych w raporcie informacji i obserwacji, poziom merytoryczny raportu poprawność językowa tekstu. Przebieg procesu weryfikacji: Raport w wersji pisemnej powinien zostać dostarczony drogą mailową (na adres: malwina.rolka@us.edu.pl) w okresie do trzech tygodni po wizycie w placówce. Wymagania edytorskie: dokument programu Word – doc. doxc., Times New Roman 12 pkt., odstęp 1,5). Rejestr frekwencji Wymagania merytoryczne: Student jest zobowiązany do regularnej obecności na zajęciach w terenie. Kryteria oceniania: Frekwencja studenta na zajęciach będzie oceniana w skali 2.0-5.0 zależnie od liczby nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach. Przebieg procesu weryfikacji: Obecność będzie sprawdzana według listy przed wizytą w placówce. |
||||||
Uwagi: |
5 l mgr niestac. dr Rolka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.