Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-NM-PLAC-WSPAR]
semestr zimowy 2020/2021
Praktyka,
grupa nr 2
Przedmiot: | Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-NM-PLAC-WSPAR] | ||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 17:30 - 19:00
sala 104 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Natalia Ruman | ||||||
Literatura: |
Andrzejewski, M. (2015). Prawne i aksjologiczne standardy funkcjonowania pieczy zastępczej w Polsce. Horyzonty Wychowania, 29. Maciaszkowa, J. (1991). Z teorii i praktyki pedagogiki opiekuńczej: opieka rodzinna nad dzieckiem i kompensacja jej niedostatków. Warszawa: WSiP. Meissner-Łozińska, J. (2010). Problemy egzystencjalne młodzieży wychowującej się w domach dziecka. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 9. Wagner, I. (1997). Sieroctwo społeczne – przyczyny, następstwa, formy kompensacji. Częstochowa: Wydawnictwo Wyższa Szkoła Pedagogiczna. |
||||||
Zakres tematów: |
- Instytucje oświatowo-wychowawcze (żłobki, przedszkola, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, policyjne izby dziecka, schroniska dla nieletnich) - Instytucje opiekuńczo-wychowawcze (rodziny adopcyjne, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci) |
||||||
Metody dydaktyczne: |
wizyty studyjne, debaty, wykłady |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność, aktywność podczas wizyt studyjnych i debat, prowadzenie dzienniczka Placówek |
||||||
Uwagi: |
5 l mgr niestac. dr Ruman |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.