Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-NM-PLAC-WSPAR] semestr zimowy 2020/2021
Praktyka, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-NM-PLAC-WSPAR]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 17:30 - 19:00
sala 104
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Natalia Ruman
Literatura:

Andrzejewski, M. (2015). Prawne i aksjologiczne standardy funkcjonowania pieczy zastępczej w Polsce. Horyzonty Wychowania, 29.

Maciaszkowa, J. (1991). Z teorii i praktyki pedagogiki opiekuńczej: opieka rodzinna nad dzieckiem i kompensacja jej niedostatków. Warszawa: WSiP.

Meissner-Łozińska, J. (2010). Problemy egzystencjalne młodzieży wychowującej się w domach dziecka. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 9.

Wagner, I. (1997). Sieroctwo społeczne – przyczyny, następstwa, formy kompensacji. Częstochowa: Wydawnictwo Wyższa Szkoła Pedagogiczna.

Zakres tematów:

- Instytucje oświatowo-wychowawcze (żłobki, przedszkola, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, policyjne izby dziecka, schroniska dla nieletnich)

- Instytucje opiekuńczo-wychowawcze (rodziny adopcyjne, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci)

Metody dydaktyczne:

wizyty studyjne, debaty, wykłady

Metody i kryteria oceniania:

obecność, aktywność podczas wizyt studyjnych i debat, prowadzenie dzienniczka Placówek

Uwagi:

5 l mgr niestac. dr Ruman

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)