Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-JRT-S1-PNJN06] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-JRT-S1-PNJN06]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 35
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Anna Machura-Szczerba
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- DaF kompakt A2, Sander Ilse, Braun Birgit u.a., Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011 (podręcznik z ćwiczeniami)

- DaF kompakt B1, Sander Ilse, Braun Birgit u.a., wyd. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011 (podręcznik z ćwiczeniami)

Literatura uzupełniająca:

Materiały opracowane przez osobę prowadzącą zajęcia na bazie:

- Niemiecki w ćwiczeniach, Zimnoch Katarzyna, Wyd. Edgard, Warszawa 2010

- Deutsche Grammatik für alle, Matusik Katarzyna, Heitkötter Guido, Wyd. Poltext, Warszawa 2011

- Schritte neu Grammatik A1-B1, Gottstein-Schramm Barbara, Kalender Susanne u.a., Wyd. Hueber, München 2020

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 17-18 podręcznika (DaF kompakt A2)

oraz w rozdziałach 19-20 podręcznika (DaF kompakt B1)

Tematyka, zakres słownictwa i gramatyki; elementy kulturoznawcze:

Lekcja 17 PRAKTYKA W NIEMIECKIEJ FIRMIE

- Wprowadzenie zasad tworzenia i stosowania strony biernej Vorgangspassiv.

- Zapoznanie się z historią niemieckiej fabryki wyrobów czekoladowych Ritter Sport.

- Układanie listy argumentów zachęcających do odbycia praktyki w Ritter Sport.

- Analizowanie ogłoszenia oferującego praktykę w Ritter Sport.

- Zapoznanie się z zasadami poprawnego przygotowania dokumentów aplikacyjnych.

- Opracowanie osobistego życiorysu. - Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy.

Lekcja 18 URLOP W NIEMCZECH

- Zapoznanie się z zasadami regularnego i nieregularnego stopniowania przymiotnika. Stosowanie przymiotnika w zdaniach porównawczych.

- Wyszukiwanie informacji w prospektach turystycznych na temat popularnych regionów wypoczynkowych w Niemczech.

- Opisywanie zdjęć z motywami tych regionów.

- Odgrywanie ról – Rozmowa w gronie przyjaciół. Wybieranie najlepszego miejsca na atrakcyjne wakacje w Niemczech.

- Porównywanie ofert reklamujących noclegi, hotele, pensjonaty, pola namiotowe i schroniska młodzieżowe.

- Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy.

Lekcja 19 PRZEPROWADZKA DO VADUZ

- Wprowadzenie zasad budowania zdań podrzędnie złożonych przydawkowych Relativsätze.

- Prezentowanie informacji na temat Księstwa Liechtenstein – geografia, ważne miasta, ustrój państwowy, atrakcje turystyczne.

- Opisywanie zdjęć przedstawiających ciekawe miejsca w Księstwie.

- Odczytywanie informacji zawartych w rozkładach kolejowych i lotniczych.

- Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy.

Lekcja 20 WYPADEK NA DRODZE

- Zapoznanie się z zasadami tworzenia i stosowania strony biernej Zustands- passiv.

- Relacjonowanie przebiegu wypadku drogowego.

- Wyrażanie emocji negatywnych i pozytywnych.

- Opisywanie obrażeń powypadkowych.

- Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną,

z udziałem pracy własnej studenta z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) - 60

Liczba godzin pracy własnej studenta - 90

Opis pracy własnej studenta:

Praca z zalecanym podręcznikiem: DaF kompakt A2/B1 i innymi źródłami, przygotowywanie ustnych i pisemnych wypowiedzi, przygotowanie do testów sprawdzających. E-learning: indywidualna praca studenta na platformie MS Teams z wykorzystaniem materiałów na platformie wydawnictwa Ernst Klett Sprachen i zasobów internetowych (strony internetowe, słowniki, ćwiczenia, aplikacje itp.), tworzenie i przedstawianie prezentacji.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceny:

Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu.

ZALICZENIE:

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji wykonywanych i prezentowanych na platformie MS Teams, testy na platformie MS Teams.

EGZAMIN:

Egzamin odbywa się w formie zdalnej na platformie MS Teams. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną.

• Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 93-100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

• Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn. w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

• Ocena dst – student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym – ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami – utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

• Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w

minimalnym stopniu (tj. 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

93 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

86 - 92 % = db+ (dobry plus)

79 - 85 % = db (dobry)

72 - 78% = dst+ (dostateczny plus)

65 - 71% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Przebieg procesu weryfikacji:

ZALICZENIE - Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce na platformie MS Teams, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych (dialogi, prezentacje, dyskusje i inne).

EGZAMIN odbywa się w formie zdalnej na platformie MS Teams.

1. Część pisemna -test - obejmuje zadania: rozumienie tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczną i krótką formę pisemną (np. krótki tekst użytkowy).

2. Część ustna w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem.

Egzamin odbywa się zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej zamieszczonym na stronie Wydziału Humanistycznego w zakładce kierunku.

Uwagi:

Studenci 6 sem. /stacjon. I st./ - specjaln. j. ros., progr. tłumaczeniowy (JRT)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)