Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA06]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA06] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 35 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: •Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J., Chomacki, K. 2020. English File advanced 4th edition. Student’s book. Oxford University Press Literatura uzupełniająca: •Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J., Chomacki, K. 2020. English File advanced 4th edition. Workbook. Oxford University Press •Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007.Destination C1&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context advanced. Macmillan •CAE Exam practice tests opublikowane przez: Cambridge University Press, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Express Publishing •Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, i inne. •Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego •Kurs wspomagający lektorat na platformie Moodle |
Zakres tematów: |
•Dyskusja na temat zarządzania czasem •Poszerzanie słownictwa (stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu ‘time’) •Prowadzenie dyskusji na temat zmian w stylu życia młodych ludzi (anti-capitalist life’) i jego wpływ na przemiany w świecie •Poszerzanie słownictwa (stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu ‘money’) •Dyskusja na temat wpływu technologii na życie (użycie: adjectives+ prepositions) •Użycie okresów warunkowych (1st, 2nd, 3rd, mixed conditionals) •Słowotwórstwo: użycie prefiksów e.g. pre-, out-, anti-,micro-, etc. •Rozmowa na temat świata sztuki (public art), poszerzanie słownictwa dot. percepcji i wrażeń; •Poszerzanie i utrwalanie leksyki dotyczącej zdrowia i medycyny •Zastosowanie struktur czasownikowych: „czasownik +bezokolicznik”, „czasownik +forma gerundialna” •Użycie porównań •Dyskusja na temat turystyki (screen tourism) •Użycie czasu present simple, present continuous, future continuous oraz struktur: ‘going to’, ‘due to’, ‘be about to’ do wyrażania przyszłych planów i zamiarów •Rozwijanie słownictwa dot. świata zwierząt (idiomy) •Dyskusja za/przeciw (e.g. weganizm) •Użycie elipsy •Pisanie maili formalnych -Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. -Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji). Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 60 godz. Liczba godzin pracy własnej studenta: 90 godz. Opis pracy własnej: praca z podręcznikiem ‘English File advanced 4th edition’ i innymi źródłami, przygotowywanie ustnych i pisemnych wypowiedzi, przygotowanie do testów sprawdzających. E-learning: indywidualna praca studenta na platformie MS Teams i Moodle z wykorzystaniem zasobów internetowych (strony internetowe, słowniki, ćwiczenia, aplikacje itp.), tworzenie i przedstawianie prezentacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu. A.ZALICZENIE- Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce na platformie Moodle, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych (dialogi, prezentacje, dyskusje i inne). B.EGZAMIN- odbywa się w formie zdalnej na platformie Moodle oraz MS Teams. Egzamin odbywa się zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej zamieszczonej na stronie Wydziału Humanistycznego w zakładce kierunku https://us.edu.pl/wydzial/wh/kierunki-studiow/filologia-rosyjska/harmonogramy/harmonogramy-sesji. Egzamin obejmuje 1.Część pisemną obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna, i krótką formę pisemną (krótki tekst użytkowy). 2.Część ustną w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną. ZALICZENIE Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji. Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji wykonywanych i prezentowanych na platformie MS Teams, testy na platformie Moodle. EGZAMIN Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen i zakres umiejętności • Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90-100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. • Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn. w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. • Ocena dst –student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym – ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami – utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. • Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (tj. 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 93 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 86 - 92 % = db+ (dobry plus) 79 – 85 % = db (dobry) 72 - 78% = dst+ (dostateczny plus) 65 - 71% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Studenci 5 sem. /stacjon. I st./ - specjaln. j. ros., progr. j. biznesu (C1.2) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.