Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA06] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA06]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 35
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Katarzyna Banaś-Sieradzka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

•Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J., Chomacki, K. 2020. English File advanced 4th edition. Student’s book. Oxford University Press

Literatura uzupełniająca:

•Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J., Chomacki, K. 2020. English File advanced 4th edition. Workbook. Oxford University Press

•Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007.Destination C1&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan

•Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context advanced. Macmillan

•CAE Exam practice tests opublikowane przez: Cambridge University Press, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Express Publishing

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, i inne.

•Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

•Kurs wspomagający lektorat na platformie Moodle

Zakres tematów:

•Dyskusja na temat zarządzania czasem

•Poszerzanie słownictwa (stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu ‘time’)

•Prowadzenie dyskusji na temat zmian w stylu życia młodych ludzi (anti-capitalist life’) i jego wpływ na przemiany w świecie

•Poszerzanie słownictwa (stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu ‘money’)

•Dyskusja na temat wpływu technologii na życie (użycie: adjectives+ prepositions)

•Użycie okresów warunkowych (1st, 2nd, 3rd, mixed conditionals)

•Słowotwórstwo: użycie prefiksów e.g. pre-, out-, anti-,micro-, etc.

•Rozmowa na temat świata sztuki (public art), poszerzanie słownictwa dot. percepcji i wrażeń;

•Poszerzanie i utrwalanie leksyki dotyczącej zdrowia i medycyny

•Zastosowanie struktur czasownikowych: „czasownik +bezokolicznik”, „czasownik +forma gerundialna”

•Użycie porównań

•Dyskusja na temat turystyki (screen tourism)

•Użycie czasu present simple, present continuous, future continuous oraz struktur: ‘going to’, ‘due to’, ‘be about to’ do wyrażania przyszłych planów i zamiarów

•Rozwijanie słownictwa dot. świata zwierząt (idiomy)

•Dyskusja za/przeciw (e.g. weganizm)

•Użycie elipsy

•Pisanie maili formalnych

-Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

-Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji).

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 60 godz.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 90 godz.

Opis pracy własnej: praca z podręcznikiem ‘English File advanced 4th edition’ i innymi źródłami, przygotowywanie ustnych i pisemnych wypowiedzi, przygotowanie do testów sprawdzających. E-learning: indywidualna praca studenta na platformie MS Teams i Moodle z wykorzystaniem zasobów internetowych (strony internetowe, słowniki, ćwiczenia, aplikacje itp.), tworzenie i przedstawianie prezentacji

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu.

A.ZALICZENIE- Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce na platformie Moodle, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych (dialogi, prezentacje, dyskusje i inne).

B.EGZAMIN- odbywa się w formie zdalnej na platformie Moodle oraz MS Teams.

Egzamin odbywa się zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej zamieszczonej na stronie Wydziału Humanistycznego w zakładce kierunku https://us.edu.pl/wydzial/wh/kierunki-studiow/filologia-rosyjska/harmonogramy/harmonogramy-sesji.

Egzamin obejmuje

1.Część pisemną obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna, i krótką formę pisemną (krótki tekst użytkowy).

2.Część ustną w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną.

ZALICZENIE

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji. Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji wykonywanych i prezentowanych na platformie MS Teams, testy na platformie Moodle.

EGZAMIN

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen i zakres umiejętności

• Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90-100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

• Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn. w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

• Ocena dst –student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym – ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami – utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

• Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (tj. 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

93 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

86 - 92 % = db+ (dobry plus)

79 – 85 % = db (dobry)

72 - 78% = dst+ (dostateczny plus)

65 - 71% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Studenci 5 sem. /stacjon. I st./ - specjaln. j. ros., progr. j. biznesu (C1.2)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)