Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-RWT-S1-PNJN06]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-RWT-S1-PNJN06] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 35 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Machura-Szczerba |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - DaF kompakt A2, Sander Ilse, Braun Birgit u.a., Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011 (podręcznik z ćwiczeniami) - DaF kompakt B1, Sander Ilse, Braun Birgit u.a., wyd. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011 (podręcznik z ćwiczeniami) Literatura uzupełniająca: Materiały opracowane przez osobę prowadzącą zajęcia na bazie: - Niemiecki w ćwiczeniach, Zimnoch Katarzyna, Wyd. Edgard, Warszawa 2010 - Deutsche Grammatik für alle, Matusik Katarzyna, Heitkötter Guido, Wyd. Poltext, Warszawa 2011 - Schritte neu Grammatik A1-B1, Gottstein-Schramm Barbara, Kalender Susanne u.a., Wyd. Hueber, München 2020 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 17-18 podręcznika (DaF kompakt A2) oraz w rozdziałach 19-20 podręcznika (DaF kompakt B1) Tematyka, zakres słownictwa i gramatyki; elementy kulturoznawcze: Lekcja 17 PRAKTYKA W NIEMIECKIEJ FIRMIE - Wprowadzenie zasad tworzenia i stosowania strony biernej Vorgangspassiv. - Zapoznanie się z historią niemieckiej fabryki wyrobów czekoladowych Ritter Sport. - Układanie listy argumentów zachęcających do odbycia praktyki w Ritter Sport. - Analizowanie ogłoszenia oferującego praktykę w Ritter Sport. - Zapoznanie się z zasadami poprawnego przygotowania dokumentów aplikacyjnych. - Opracowanie osobistego życiorysu. - Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy. Lekcja 18 URLOP W NIEMCZECH - Zapoznanie się z zasadami regularnego i nieregularnego stopniowania przymiotnika. Stosowanie przymiotnika w zdaniach porównawczych. - Wyszukiwanie informacji w prospektach turystycznych na temat popularnych regionów wypoczynkowych w Niemczech. - Opisywanie zdjęć z motywami tych regionów. - Odgrywanie ról – Rozmowa w gronie przyjaciół. Wybieranie najlepszego miejsca na atrakcyjne wakacje w Niemczech. - Porównywanie ofert reklamujących: noclegi, hotele, pensjonaty, pola namiotowe i schroniska młodzieżowe. - Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy. Lekcja 19 PRZEPROWADZKA DO VADUZ - Wprowadzenie zasad budowania zdań podrzędnie złożonych przydawkowych Relativsätze. - Prezentowanie informacji na temat Księstwa Liechtenstein – geografia, ważne miasta, ustrój państwowy, atrakcje turystyczne. - Opisywanie zdjęć przedstawiających ciekawe miejsca w Księstwie. - Odczytywanie informacji zawartych w rozkładach kolejowych i lotniczych. - Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy. Lekcja 20 WYPADEK NA DRODZE - Zapoznanie się z zasadami tworzenia i stosowania strony biernej Zustands- passiv. - Relacjonowanie przebiegu wypadku drogowego. - Wyrażanie emocji negatywnych i pozytywnych. - Opisywanie obrażeń powypadkowych. - Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) - 60 Liczba godzin pracy własnej studenta - 90 Opis pracy własnej studenta: Praca z zalecanym podręcznikiem: DaF kompakt A2/B1 i innymi źródłami, przygotowywanie ustnych i pisemnych wypowiedzi, przygotowanie do testów sprawdzających. E-learning: indywidualna praca studenta na platformie MS Teams z wykorzystaniem materiałów na platformie wydawnictwa Ernst Klett Sprachen i zasobów internetowych (strony internetowe, słowniki, ćwiczenia, aplikacje itp.), tworzenie i przedstawianie prezentacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu. ZALICZENIE: Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji wykonywanych i prezentowanych na platformie MS Teams, testy na platformie MS Teams. EGZAMIN: Egzamin odbywa się w formie zdalnej na platformie MS Teams. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną. • Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 93-100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. • Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn. w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. • Ocena dst – student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym – ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami – utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. • Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (tj. 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 93 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 86 - 92 % = db+ (dobry plus) 79 - 85 % = db (dobry) 72 - 78% = dst+ (dostateczny plus) 65 - 71% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) Przebieg procesu weryfikacji: ZALICZENIE - Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce na platformie MS Teams, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych (dialogi, prezentacje, dyskusje i inne). EGZAMIN odbywa się w formie zdalnej na platformie MS Teams. 1. Część pisemna - test - obejmuje zadania: rozumienie tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczną i krótką formę pisemną (np. krótki tekst użytkowy). 2. Część ustna w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem. Egzamin odbywa się zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej zamieszczonym na stronie Wydziału Humanistycznego w zakładce kierunku. |
Uwagi: |
Studenci 6 semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski w turystyce |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.