Praktyka z tutoringiem 1 [W6-PA-SEP-S2-T.1]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyka z tutoringiem 1 [W6-PA-SEP-S2-T.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sebastian Mrózek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
- Krzychała Sł., Nauczyciel-Tutor, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2018. - Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015. - Sarnat-Ciastko A., Relacje tutorskiej w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2017. - Gajdzica Z., Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007. - Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Gdańskie Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
I semestr (w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej, niektóre punkty związane z obserwacjami i pracą w placówce mogą ulec modyfikacji, o czym studenci zostaną poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem): - Przygotowanie pracy pisemnej w oparciu o indywidualny przypadek/instytucję - Przygotowanie w formie nagrania video ćwiczenia, zabawy lub instruktażu adresowanych do konkretnego podopiecznego - Systematyczny monitoring sytuacji w placówkach, jeżeli sytuacja epidemiczna na to pozwoli - zawiązanie kontraktu z placówką, wykonanie obserwacji podopiecznego - Zapoznanie z literaturą przedmiotu związaną z charakterystyką podopiecznego; - Aktywny udział w wydarzeniach związanych z problematyką niepełnosprawności organizowanych na Wydziale (np. Teatr na schodach, Dzień Godności, Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda praktycznego działania (nagranie video, metoda obserwacji - o ile będzie możliwa w związku z pandemią). Praca pisemna. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
• obecność, • aktywność, • terminowość realizacji, • zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie, • zaangażowanie w pracę • znajomość specyfiki funkcjonowania placówki |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
surdo z edu.plast stac II st 1 rok |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.