Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka z tutoringiem 1 [W6-PA-SEP-S2-T.1] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka z tutoringiem 1 [W6-PA-SEP-S2-T.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 10:35 - 11:20
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sebastian Mrózek
Literatura:

- Krzychała Sł., Nauczyciel-Tutor, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2018.

- Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015.

- Sarnat-Ciastko A., Relacje tutorskiej w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2017.

- Gajdzica Z., Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.

- Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Gdańskie Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.

Zakres tematów:

I semestr (w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej, niektóre punkty związane z obserwacjami i pracą w placówce mogą ulec modyfikacji, o czym studenci zostaną poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem):

- Przygotowanie pracy pisemnej w oparciu o indywidualny przypadek/instytucję

- Przygotowanie w formie nagrania video ćwiczenia, zabawy lub instruktażu adresowanych do konkretnego podopiecznego

- Systematyczny monitoring sytuacji w placówkach, jeżeli sytuacja epidemiczna na to pozwoli - zawiązanie kontraktu z placówką, wykonanie obserwacji podopiecznego

- Zapoznanie z literaturą przedmiotu związaną z charakterystyką podopiecznego;

- Aktywny udział w wydarzeniach związanych z problematyką niepełnosprawności organizowanych na Wydziale (np. Teatr na schodach, Dzień Godności, Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych)

Metody dydaktyczne:

Metoda praktycznego działania (nagranie video, metoda obserwacji - o ile będzie możliwa w związku z pandemią).

Praca pisemna.

Metody i kryteria oceniania:

• obecność,

• aktywność,

• terminowość realizacji,

• zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie,

• zaangażowanie w pracę

• znajomość specyfiki funkcjonowania placówki

Uwagi:

surdo z edu.plast stac II st 1 rok

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)