Badania społeczne [W3-DK-N1-BN19]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Badania społeczne [W3-DK-N1-BN19] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Agata Zygmunt-Ziemianek | ||||||||||||
Literatura: |
Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2009, Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wyd. Naukowe UJ, Kraków, 2009 Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2018 Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001, Gruszczyński L.: Kwestionariusze w socjologii, Wyd UŚ. Katowice 1999 Hajduk Z., Ogólna metodologia nauk, Lublin 2007 Lutyńska K., Wywiad kwestionariuszowy, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1984, Mayntz R., Holm K., Hubner P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, PWN, Warszawa 1985. Nowak S. (red.), Metody badań socjologicznych, Warszawa 1965. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985. Silverman D., Interpretacja badań jakościowych, PWN, Warszawa, 2008 Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa, 2008 Sztumski J. , Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995, |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Specyfika badań empirycznych. 2. Struktura procesu badawczego – podstawowe etapy postępowania badawczego – cz. 1 3. Struktura procesu badawczego – podstawowe etapy postępowania badawczego – cz. 2 4. Operacjonalizacja problematyki badawczej 5. Dobór próby badawczej 6. Zasady konstrukcji narzędzi badawczych. Tworzenie narzędzi badawczych 7. Analiza materiału empirycznego i wnioskowanie 8. Sporządzania raportów z badań empirycznych |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- dyskusja w oparciu o treść zadanych tekstów; - praca warsztatowa; - prezentacja wyników prac zespołowych. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Począwszy od drugich zajęć studenci będą pracowali w zespołach 4-6-osobowych, których praca będzie oceniana na podstawie realizacji kolejnych zadań dotyczących wybranego przez każdy zespół problemu badawczego: 1. Sformułowanie problemu badawczego oraz problematyki badawczej. 2. Określenie metody i techniki badawczej. 3. Koncepcja doboru próby badawczej. 4. Skonstruowanie narzędzia badawczego. Dodatkowo pod uwagę zostanie wzięta merytoryczna aktywność studenta w dyskusji podczas zajęć (systematyczna aktywność daje możliwość podniesienia oceny maksymalnie o pół stopnia). Dopuszcza się maksymalnie jedną nieobecność, każda kolejna (niezależnie od przyczyny) wymaga zaliczenia na konsultacjach. |
||||||||||||
Uwagi: |
4 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna niestacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.