Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium: Prawo samorządu terytorialnego [W5-AD-N1-SEM1.6] semestr letni 2020/2021
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium: Prawo samorządu terytorialnego [W5-AD-N1-SEM1.6]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: 10
Prowadzący: Roman Marchaj
Literatura:

1) B. Dolnicki, Samorząd Terytorialny. Wyd. 8, Warszawa 2021.

2) B. Dolnicki (red.), Ustawa o samorządzie gminnym. Komentarz, Wyd. 3, Warszawa 2021;

3) B. Dolnicki (red.), Ustawa o samorządzie powiatowym. Komentarz, Warszawa 2020.

Ww. literatura każdorazowo będzie dopasowywana do tematu przygotowywanej pracy w oparciu o porcyjce biblioteczne dostępne w bibliotece WPIA i CINIBIE.

Zakres tematów:

Treści programowe:

1. Pojęcie i istota samorządu terytorialnego.

2. Kształt oraz funkcjonowanie polskiej administracji terenowej w latach 1918-1939.

3. Samorząd terytorialny w polskich konstytucjach.

4. Struktura organizacyjna gminy.

5. Ustrój powiatu.

6. Struktura organizacyjna województwa samorządowego.

7. Formy współdziałania jednostek samorządu terytorialnego.

8. Zadania samorządu terytorialnego.

9. Samorządowe prawo pracy i ograniczenia antykorupcyjne.

10. Prawo miejscowe.

11. Zasada jawności działania i dostęp do informacji publicznej.

12. Nadzór nad samorządem terytorialnym

Metody dydaktyczne:

Podczas zajęć stosowana jest metoda seminaryjna oraz referatowa.

Metoda seminaryjna opiera się na kompetentnych wypowiedziach przygotowanych do dyskusji studentów. W trakcie seminarium nauczyciel akademicki: wprowadza w temat, organizuje i kieruje dyskusją, porządkuje, podsumowuje wypowiedzi studentów, dokonuje oceny: przygotowania do dyskusji, formy wypowiedzi, udziału w dyskusji. Uczy rzeczowej, merytorycznej dyskusji; sprzyja wymianie poglądów, prowadzenia dialogu.

Metoda referatu - przygotowane przez studentów referaty stanowią wprowadzenie, podstawę do dyskusji. Jej poprawna realizacja wymaga: właściwego doboru tematu i źródeł, problemowego ujęcia treści inspirujących dyskusję, sposobu wygłoszenia (unikanie czytania), podsumowania - ustalenia wyników dyskusji. Jej wartość edukacyjna jest niewielka i uzależniona od spełnienia określonych wymagań.

Metody i kryteria oceniania:

Każdy ze studentów będzie podlegał ocenie ciągłej opierającej się na nieustannej ewaluacji osiągnięć studenta, zaawansowania przygotowanej pracy a także zaangażowania.

Uwagi:

4 sem. AD N1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)