Sem. z historii nowożytnej XVI-XVIII cz.3 [W1-HI-S2-SEM003.3]
semestr zimowy 2020/2021
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Sem. z historii nowożytnej XVI-XVIII cz.3 [W1-HI-S2-SEM003.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala SALA SYMPOZJALNA I Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | 5 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Aleksandra Skrzypietz |
Literatura: |
1. Kościałkowski S., Historyka. Wstęp do studiów historycznych, Londyn 1954. 2. Langlois Ch. V., Seignobos Ch., Wstęp do badań historycznych, przedm. S. Zakrzewski, Lwów 1912 3. Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1985 (i inne wyd.) 4. Semkowicz W., Encyklopedia Nauk Pomocniczych Historii, Kraków 2011 5. Świeżawski A., Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badan historycznych, Częstochowa 1999 Literatura uzupełniająca: 1. Ad Fontes. O naturze źródła historycznego, red. S. Rosik, P. Wiszewski, Wrocław 2004 2. Tekst źródła. Krytyka, interpretacja, red. B. Trelińska, Warszawa 2005 3. Szymański J., Nauki pomocnicze historii, Warszawa 1983 i nast. 4. Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1984 5. Tradycje i perspektywy nauk pomocniczych historii w Polsce, red. M. Rokosz, Kraków 1995 6. Topolski J., Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1996 7. Wojtkowiak Z., Nauki pomocnicze historii najnowszej. Źródłoznawstwo. Źródła narracyjne. Pamiętniki, teksty literackie, Poznań 2001 |
Zakres tematów: |
Tematy wybierają studenci indywidualnie. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania-uczenia się: dyskusji, pracy z tekstem źródłowym, wygłoszenia referatu. Samodzielna praca studentów nad wskazanymi projektami – przygotowanie prezentacji indywidualnej (referatu) z wykorzystywanie zasobów Internetu, a także narzędzi audiowizualnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny jest przygotowanie ustne, a potem pisemne rozdziału pracy licencjackiej. |
Uwagi: |
3 semestr HISTORIA (stacjonarne 2 stopień) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.