Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badań pedagogicznych [W6-PE-WIP-S2-4MBP] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody badań pedagogicznych [W6-PE-WIP-S2-4MBP]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 12:20 - 13:05
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.weinoe.us.edu.pl
Literatura:

W. Dutkiewicz: Podstawy metodologii badań: do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki. Kielce 2000, Wydawnictwo Stachurski.

A. Góralski (red): Metody badań pedagogicznych w zarysie. Wyd. Universitas Rediviva. Warszawa 2009

M. Łobocki: Metodologia badań pedagogicznych. Impuls, Kraków 2007.

M. Łobocki: Metody i techniki badań pedagogicznych. Impuls, Kraków 2007

A. W. Maszke: Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2003, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.

T. Pilch, T. Bauman: Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001

K. Rubacha: Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008

Zakres tematów:

1. Orientacje badawcze.

2. Typy badań a cele badań naukowych.

3-6. Ilościowe metody gromadzenia danych (metoda sondażowa, obserwacja, testy, eksperyment pedagogiczny, metoda socjometryczna socjometryczne)

7.-8. Metody analizy danych ilościowych.

7.-10. Jakościowe metody gromadzenia danych (metoda biograficzna, wywiad pogłębiony, obserwacja, analiza dokumentów.

11.-12. Analiza danych jakościowych.

13. Interpretacja wyników badań.

14. Kolokwium.

15. Omówienie projektów badawczych.

Metody dydaktyczne:

metoda podająca, dyskusja, metoda projektu

Metody i kryteria oceniania:

1. Praca pisemna w formie testu.

2. Projekt badawczy w wybranym paradygmacie ilościowym lub jakościowym.

Kryteria oceny projektu:

- uzasadnienie doboru metod i technik badawczych,

- umiejętna interpretacja wyników badań.

Uwagi:

1 rok st.stac.uzup.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)