Metody badań pedagogicznych [W6-PE-WIP-S2-4MBP]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody badań pedagogicznych [W6-PE-WIP-S2-4MBP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://www.weinoe.us.edu.pl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
W. Dutkiewicz: Podstawy metodologii badań: do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki. Kielce 2000, Wydawnictwo Stachurski. A. Góralski (red): Metody badań pedagogicznych w zarysie. Wyd. Universitas Rediviva. Warszawa 2009 M. Łobocki: Metodologia badań pedagogicznych. Impuls, Kraków 2007. M. Łobocki: Metody i techniki badań pedagogicznych. Impuls, Kraków 2007 A. W. Maszke: Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2003, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego. T. Pilch, T. Bauman: Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001 K. Rubacha: Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Orientacje badawcze. 2. Typy badań a cele badań naukowych. 3-6. Ilościowe metody gromadzenia danych (metoda sondażowa, obserwacja, testy, eksperyment pedagogiczny, metoda socjometryczna socjometryczne) 7.-8. Metody analizy danych ilościowych. 7.-10. Jakościowe metody gromadzenia danych (metoda biograficzna, wywiad pogłębiony, obserwacja, analiza dokumentów. 11.-12. Analiza danych jakościowych. 13. Interpretacja wyników badań. 14. Kolokwium. 15. Omówienie projektów badawczych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda podająca, dyskusja, metoda projektu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Praca pisemna w formie testu. 2. Projekt badawczy w wybranym paradygmacie ilościowym lub jakościowym. Kryteria oceny projektu: - uzasadnienie doboru metod i technik badawczych, - umiejętna interpretacja wyników badań. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1 rok st.stac.uzup. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.