Fakultet- Promocja zdrowia w popkulturze [W3-PE-OP-S2-10]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet- Promocja zdrowia w popkulturze [W3-PE-OP-S2-10] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 24 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Karina Leksy | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa" 1. Leksy K.: Młodzież we współczesnej przestrzeni społeczno-kulturowej. Wybrane aspekty zdrowotne i pedagogiczne. Difin SA, Warszawa 2020. 2. 3. Borzucka-Sitkiewicz K., Leksy K.: Ekshibicjonizm społeczny w Internecie. Motywy i potencjalne zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa młodzieży. UŚ, Katowice, 2017. 3. Melosik Z: Kultura popularna i tożsamość młodzieży. W niewoli władzy i wolności. Impuls, Kraków 2013. 4. Górnik-Durose M. (red.): Kultura współczesna a zdrowie. GWP, Sopot 2013. 5. Andrzejewska A.: Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne. Difin, Warszawa 2014. 6. Gromkowska-Melosik A., Melosik Z. (red.): Kultura popularna: konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010. 7. Hejwosz D., Jakubowski W.(red.): Kultura popularna – tożsamość – edukacja. Impuls, Kraków 2010. 8. Jakubowski W., Jaskulska S. (red.): Kultura mediów, ciało i tożsamość – konteksty socjalizacyjne i edukacyjne. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011. 9. Woynarowska B. (red.): Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka. PWN, Warszawa 2017. 13. Wójtewicz A.: Ciało w kulturze konsumpcji. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2014. 14. Wysocka E. (red.): Dzieci i młodzież w niegościnnym świecie. Zagrożenia rozwojowe i społeczne. Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2012. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie w problematykę zdrowia i jego promocji oraz kultury popularnej. Poszukiwanie wspólnej płaszczyzny. 2. Nowe technologie w życiu współczesnego człowieka - konteksty zdrowotne. Technologia w służbie promocji zdrowia - czy to w ogóle możliwe? 3. „Kupuję, więc jestem" - jakość życia i zdrowie (nad)konsumentów. Próba oceny. 4. Ciało w popkulturze - czy dbałość o ciało zawsze sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu? 5. Ja w sieci - przejawy ekshibicjonizmu społecznego w Internecie. Potencjalne konsekwencje dla zdrowia i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. 6. Zdrowotne konteksty seksualizacji kultury współczesnej i zjawiska sekstingu - obszar oddziaływań edukacyjno-profilaktycznych dla edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. 7/8. Jak promować zdrowie w dobie dominacji popkultury? - propozycje zajęć warsztatowych. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład, praca w grupach, praca własna studenta, dyskusja |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa będzie ustalana na podstawie: - obecności na zajęciach (dopuszcza się 1 nieobecność nieusprawiedliwioną); - przygotowania do zajęć i aktywności studenta w trakcie zajęć (zaznaczane na liście znakiem +; - opracowanie scenariusza zajęć warsztatowych zgodnie z podanym przez prowadzącego wzorem scenariusza. Brana pod uwagę będzie przede wszystkim adekwatność scenariusza do tematyki przedmiotu (ukazanie zjawiska charakterystycznego dla kultury popularnej w kontekście zdrowia - jego promocji, poprawy, ochrony itd.). |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Podczas zaliczania przedmiotu, oprócz zawartości i poprawności merytorycznej prac studentów, brana pod uwagę będzie terminowość wykonania i przesłania pracy własnej prowadzącemu zajęcia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.