Fakultet- Gry i zabawy matematyczne [W3-PE-EWP-S2-10]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet- Gry i zabawy matematyczne [W3-PE-EWP-S2-10] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||
Prowadzący: | Ewelina Kawiak | ||||||||||||||
Literatura: |
1. Nowik, Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Opole 2010. 2. D. Klus- Stańska, A. Kalinowska, Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów. Warszawa 2004 3. D. Niewola, Zabawy matematyczne, Kraków 2012. 4. Stasica J., 160 pomysłów na matematykę, Impuls, Kraków 2001. 5. K. Dąbek, Matematyka dla dzieci, Opole 2015. 6. Moroz H. : Zabawy i gry dydaktyczne. Warszawa 1991 |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rola gier i zabaw na zajęciach z zakresu edukacji matematycznej. 2. Cele stosowania gier i zabaw na zajęciach matematycznych. 3. Funkcje gier i zabaw na zajęciach matematycznych. 4. Klasyfikacje gier i zabaw. 5. Przegląd wybranych gier i zabaw matematycznych. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody aktywizujące, Dyskusja, Metoda uczenia się we współpracy, Metody opierające się na praktycznej pracy. Zajęcia są prowadzone przy pomocy metod i technik kształcenia na odległość. |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena za przygotowaną grę zostaje ustalona przy uwzględnieniu takich elementów jak: - odpowiednie podstawy teoretyczne, - umiejętny wykorzystanie zdobytej wiedzy z zakresu edukacji matematycznej do przygotowania własnej gry o charakterze dydaktycznym, - wykonanie wartościowej pod względem merytorycznym gry dydaktycznej, - wykonanie gry i potrzebnych do niej pomocy w sposób estetyczny i ciekawy, - umiejętne przeprowadzenie zajęć praktycznych w grupie z zastosowaniem przygotowanej gry. Kryteria oceny: Bardzo dobry: przygotowanie gry dydaktycznej z uwzględnieniem wszystkich wyżej wymienionych elementów. Dobry: przygotowanie gry dydaktycznej z uwzględnieniem części wyżej wymienionych elementów. Dostateczny: przygotowanie gry dydaktycznej z uwzględnieniem jednego z wyżej wymienionych elementów. Niedostateczny: przygotowanie gry dydaktycznej niezgodnie z wyżej wymienionymi elementami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.