Język angielski II [W4-IN-N1-19-3-JA2]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski II [W4-IN-N1-19-3-JA2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda sobota, 8:00 - 9:30
sala 110 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych – Instytut Informatyki (Sosnowiec, ul. Będzińska 39) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | 44 |
Prowadzący: | Ewa Karolczak-Wawrzała |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik: “Outcomes” Upper Intermediate, Second Edition, Hugh Dellar, Andrew Walkley, wyd. National Geographic Learning 2014; Zeszytćwiczeń: “Outcomes”, Upper Intermediate Workbook, Amanda Mars, , wyd. National Geographic Learning 2014 Literatura uzupełniająca: ‘Intermediate Language Practice’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann; ‘Gramatyka angielska’, Janusz Siuda, wyd. Angloman; dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 4-6 podręcznika ‘Outcomes’ – upperintermediate (NationalGeographic Learning/Cengage Learning): 1. Rozmowa o sytuacji ekonomicznej i politycznej państwa z wykorzystaniem terminologii nawiązującej do tematu (na przykład: boom, recession, bureaucracy, shortage) oraz kolokacji czasowników z przyimkami (na przykład: vote on, concerned with, cutback on), wyrażanie opinii z zastosowaniem określników so, such. 2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: zgadzanie się i potwierdzanie zrozumienia („I knowwhatyoumean”, „Yeah, I guess”),z właściwą intonacją, komentowanie usłyszanych wiadomości („It was shockingwhathappened”, „That’sgood news for a change”, „It makesyouwonderwhatgoeswrong”), identyfikowanie akcentu w zdaniach. 3. Wypowiadanie się na temat problemów i wagi kwestii społecznych, wprowadzenie frazeologii związanej z tematyką (na przykład: schoolbullying, domesticviolence, dropoutrates). 4. Wyrażanie opinii o problemach świata takich jak głód, bieda, choroby, i proponowanie dla nich rozwiązań, na podstawie analizy tekstu „Onlyconnect”, wprowadzenie leksyki i zastosowanie kolokacji (na przykład: extremepoverty, meetthe target, downward spiral, tackle the problem). 5. Opisywanie zmian dotyczących dwóch lub więcej rzeczy za pomocą konstrukcji porównującej the..., the... . 6. Formułowanie opinii na temat samowystarczalności oraz zależności od struktur ekonomicznych na podstawie filmu „Wood-powered car”, zapoznanie się ze strategiami zrozumienia szybkiego mówienia (fast speech) w materiałach autentycznych. 7. Nabywanie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnej na temat sposobów spędzania czasu wolnego i bycia wysportowanym, poszerzenie słownictwa z zakresu tematu (na przykład: takeup a hobby, be out of breath, stamina). 8. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: sprawdzenie usłyszanej informacji poprzez powtórzenie części zdania z formą czasownika i dodanie zaimka pytającego („You do what?”, „ You went where?”). 9. Wyrażanie żalu i komentowanie zdarzeń przeszłych, na podstawie leksyki związanej z uprawianiem sportu oraz analizy tekstu „Sport- you’vegot to love it”, wykorzystanie konstrukcji z czasownikiem modalnym (should/could/wouldhavedone, shouldn’t/couldn’t/wouldn’thavedone), ćwiczenie wymowy (wyrażenia should(n’t) /could(n’t)/would(n’t) have + past participle). 10. Wypowiadanie się na temat sportów nietypowych i niebezpieczeństw z nimi związanych, zastosowanie frazeologii związanej z urazami i wypadkami (na przykład: tearligament, twist anankle, loseconsciousness). 11. Utrwalenie struktur czasownikowych i usystematyzowanie różnic w użyciu czasów Present Perfect Continuousoraz Present Perfect Simple, doskonalenie wymowy (formy słabe czasowników have,been). 12. Wypowiadanie się na temat miejsc pobytu wakacyjnego z użyciem wyrazów określających przymiotniki (na przykład: absolutelysoaked, quite nice, a bit too hot) i rzeczowniki (na przykład: hardlyanyactivities, almostnothingatall, a complete waste of time). Poszerzenie słownictwa związanego z tematem ( na przykład: accommodation,a posh hotel, a campsite, facilities). 13. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: wyrażanie opinii i okazywanie zdziwienia za pomocą pytań przeczących („Couldn’tyoustaythere?,” „Don’tyoufinditannoying?”). 14. Rozmowa na temat problemów związanych z zakwaterowaniem oraz sposobów ich rozwiązywania. Zastosowanie frazeologii związanej z tematem (np. wyrażenie to havesomethingdone). 15. Doskonalenie umiejętności rozumienia idiomów angielskich (na przykład: to be out of pocket, to take the mickey, to costanarm and a leg). 16. Dyskusja na temat szoku kulturowego na podstawie tekstów email oraz programu radiowego „A shock to the system.” Poszerzenie słownictwa związanego z tematem (na przykład: acculturation, to takepride in, to settleinto a routine, to mix with people). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, casestudy) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Praca własna studenta: 30 godzin Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, systematyczne sprawdzanie leksyki w formie krótkich testów na początku zaję |
Uwagi: |
3 semestr /niestacjonarne I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.