Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki specjalnej [W6-PE-SR-N1-PPS] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy pedagogiki specjalnej [W6-PE-SR-N1-PPS]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sebastian Mrózek
Literatura:

Chrzanowska Iwona (red.): Pedagogika specjalna. Od tradycji do nowoczesności. Kraków 2015, Wyd. Impuls.

Barnes C., Mercer G., Niepełnosprawność, Warszawa 2008.

Dykcik W. (red.): Pedagogika specjalna. Poznań 2005, Wyd. UAM.

Sękowska Z.: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 1998, WSPS.

Smith D.D.: Pedagogika specjalna. T.1-2. Warszawa 2009, PWN.

Wyczesany J.: Pedagogika osób upośledzonych umysłowo. Kraków 2005, Impuls.

Chodkowska M. (red.): Interdyscyplinarność w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej. Lublin 1999. Wyd. UMCS.

Cytowska B., Winczura B., Dziecko chore. Zagadnienia biopsychiczne i pedagogiczne, Kraków 2007, Wyd. Impuls.

Gajdzica Z.: Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób upośledzonych umysłowo. Katowice 2007. Wyd. UŚ.

Obuchowska I. (red.): Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa 1995, WSiP.

Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych.

Ustawa Prawo Oświatowe.

Rozporządzenia MEN oraz inne akty prawne dotyczące osób z niepełnosprawnościami.

Zakres tematów:

Podstawowe pojęcia pedagogiki specjalnej

• Wczesne wspomaganie i wczesna interwencja dziecka

• Kwalifikacja uczniów do kształcenia specjalnego i rola poradni psychologiczno-pedagogicznej

• Szkolnictwo specjalne - formy, cele i zadania

• Kompetencje pedagoga specjalnego- rola asystenta osoby niepełnosprawnej

• Wprowadzenie do oligofrenopedagogiki

• Wprowadzenie do tyflopedagogiki

• Wprowadzenie do surdopedagogiki

• Podstawy pedagogiki terapeutycznej

• Pojęcie niepełnosprawności sprzężonej

• Współczesne instytucje wsparcia, opieki, wychowania osób niepełnosprawnych

Metody dydaktyczne:

metody problemowe, dyskusja, praca z tekstem, film, metody aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

metody problemowe, dyskusja, praca z tekstem, film, metody aktywizujące

Uwagi:

preso niestac. I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)