Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Logopedia [12-PE-WIP-S1-6L] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Logopedia [12-PE-WIP-S1-6L]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 17:15 - 18:45
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 25
Prowadzący: Beata Skotnicka
Literatura:

1. Gałkowski T., Jastrzębowska G. (red.): Logopedia. T. 1 i 2. Opole 2003.

2. Grabias S. (red.): Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin 2012.

3. Minczakiewicz M.: Mowa. Kraków 2000.

4. Szumska J. (red.): Zaburzenia mowy u dzieci. Warszawa 1982.

5.Wybrane numery czasopisma: Logopedia.

6.Błachnio K.,Vedemecum logopedyczne, Podręcznik akademicki, Poznań 2015.

7.Gunia G., Lechta V.,Wprowadzenie do logopedii, Kraków 2011.

8. Skorek E.M. ,Reranie. Profilaktyka, diagnoza, korekta (2003)

9. Toczyska B., Głośno i wyraźnie. 9 lekcji dobrego mówienia (2007)

10. Zalewski T., Opóźnienia w rozwoju mowy (2002)

Zakres tematów:

1. Logopedia - definicja, działy i specjalizacje logopedyczne

2. Anatomiczne i fizjologiczne podstawy mowy.

3. Mowa – język – komunikacja.

4. Prawidłowy tor oddechowy - ćwiczenia oddechowe.

5. Budowa aparatu mowy. Ćwiczenia usprawniające aparat mowy.

6. Rozwój mowy i kompetencji komunikacyjnych dziecka.

7. Czynniki determinujące sprawność mowy.

8. Klasyfikacje zaburzeń mowy.

9. Zaburzenia mowy spowodowane nieprawidłową budową anatomiczną narządów mowy.

10. Diagnostyka i dydaktyka logopedyczna – wybrane zagadnienia.

11. Profilaktyka logopedyczna w pracy nauczyciela.

10. Zasady terapii logopedycznej

11. Zaburzenia mowy - wybrane zagadnienia.

12. Wpływ wysokich technologii na rozwój mowy dziecka - prezentacja wyników badań.

Metody dydaktyczne:

pokaz z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej

metody aktywizujące

metody gier dydaktycznych

metody kooperatywne

metody pracy ze źródłami

wykład konwersatoryjny

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:

1. Obecność na zajęciach (możliwa 1 absencja), przygotowanie do zajęć, aktywny udział w zajęciach.

2. Przygotowanie scenariusza zajęć i prezentacja wybranych ćwiczeń usprawniających aparat mowy lub prawidłowy tor oddechowy z wykorzystaniem własnoręcznie przygotowanych pomocy dydaktycznych.

2. Kolokwium - test zaliczony co najmniej na ocenę 3.0 (dostateczną) wg poniższych kryteriów: ocena bdb 100-90%, db+ 89-80%, db 79-75%, dst+ 74-70%, dst 69-60%.

Z uwagi na nauczanie zdalne zaliczenie odbędzie się online, na platformie MS Teams

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)