Logopedia [12-PE-WIP-S1-6L]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Logopedia [12-PE-WIP-S1-6L] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Skotnicka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Gałkowski T., Jastrzębowska G. (red.): Logopedia. T. 1 i 2. Opole 2003. 2. Grabias S. (red.): Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin 2012. 3. Minczakiewicz M.: Mowa. Kraków 2000. 4. Szumska J. (red.): Zaburzenia mowy u dzieci. Warszawa 1982. 5.Wybrane numery czasopisma: Logopedia. 6.Błachnio K.,Vedemecum logopedyczne, Podręcznik akademicki, Poznań 2015. 7.Gunia G., Lechta V.,Wprowadzenie do logopedii, Kraków 2011. 8. Skorek E.M. ,Reranie. Profilaktyka, diagnoza, korekta (2003) 9. Toczyska B., Głośno i wyraźnie. 9 lekcji dobrego mówienia (2007) 10. Zalewski T., Opóźnienia w rozwoju mowy (2002) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Logopedia - definicja, działy i specjalizacje logopedyczne 2. Anatomiczne i fizjologiczne podstawy mowy. 3. Mowa – język – komunikacja. 4. Prawidłowy tor oddechowy - ćwiczenia oddechowe. 5. Budowa aparatu mowy. Ćwiczenia usprawniające aparat mowy. 6. Rozwój mowy i kompetencji komunikacyjnych dziecka. 7. Czynniki determinujące sprawność mowy. 8. Klasyfikacje zaburzeń mowy. 9. Zaburzenia mowy spowodowane nieprawidłową budową anatomiczną narządów mowy. 10. Diagnostyka i dydaktyka logopedyczna – wybrane zagadnienia. 11. Profilaktyka logopedyczna w pracy nauczyciela. 10. Zasady terapii logopedycznej 11. Zaburzenia mowy - wybrane zagadnienia. 12. Wpływ wysokich technologii na rozwój mowy dziecka - prezentacja wyników badań. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
pokaz z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej metody aktywizujące metody gier dydaktycznych metody kooperatywne metody pracy ze źródłami wykład konwersatoryjny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: 1. Obecność na zajęciach (możliwa 1 absencja), przygotowanie do zajęć, aktywny udział w zajęciach. 2. Przygotowanie scenariusza zajęć i prezentacja wybranych ćwiczeń usprawniających aparat mowy lub prawidłowy tor oddechowy z wykorzystaniem własnoręcznie przygotowanych pomocy dydaktycznych. 2. Kolokwium - test zaliczony co najmniej na ocenę 3.0 (dostateczną) wg poniższych kryteriów: ocena bdb 100-90%, db+ 89-80%, db 79-75%, dst+ 74-70%, dst 69-60%. Z uwagi na nauczanie zdalne zaliczenie odbędzie się online, na platformie MS Teams |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.