Seminarium dyplomowe cz.3 [12-PE-WIP-S1-7SD.3]
semestr letni 2020/2021
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe cz.3 [12-PE-WIP-S1-7SD.3] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 8 |
Prowadzący: | Alina Szczurek-Boruta |
Literatura: |
Babbie E. (2008): Badania społeczne w praktyce. Tłum. W. Betkiewicz, M. Bucholc, P. Gadomski, J. Haman, A. Jasiewicz-Betkiewicz, A. Kloskowska-Dudzińska, M. Kowalski, M. Mozga. Warszawa, WN PWN. Brzeziński J. (2005): Metodologia badań psychologicznych. Warszawa, WN PWN. Creswell J.W. (2013): Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Tłum. J. Gilewicz, Kraków, Wyd. UJ. Frankfort-Nachmias Ch., D. Nachmias (2001): Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań 2001, Wydawnictwo Zysk i S-ka. Giddens A. (2001): Nowe zasady metody socjologicznej. Pozytywna krytyka socjologii interpretatywnych. Tłum. G. Worowiecka. Kraków, Zakład Wydawniczy Nomos. Gnitecki J.(1994): Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej. Zielona Góra, WSP im. Tadeusza Kotarbińskiego. Konarzewski K. (2000): Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa, WSiP. Krajewski J., Lewowicki T., Nikitorowicz J. (red.) (2001): Problemy współczesnej metodologii. Olecko, Wszechnica Mazurska w Olecku. Kubinowski D., Nowak M. (red.) (2006): Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Kraków, Oficyna Wyd. „Impuls”. Kubinowski D. (2010), Jakościowe badania pedagogiczne, Lublin, Wydawnictwo UMCS. Lewowicki T. (1995): Dylematy metodologii pedagogiki. W: Lewowicki T. (red.): Dylematy metodologiczne pedagogiki. Warszawa–Cieszyn, Wyd. UW, UŚ, Filia w Cieszynie. Łobocki M., (1999): Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków, Oficyna Wyd. „Impuls”. Łobocki M. (2000): Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Miles M.B., Huberman A.M. (2000): Analiza danych jakościowych, przeł. Stanisław Zabielski, Białystok, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana. Metody badań jakościowych (2010), t. 1 i 2, red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Nowak S. (2012): Metodologia badań społecznych. Warszawa, WN PWN. Palka S. (2006): Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk, GWP. Paluchowski W. J. (2001): Diagnoza psychologiczna. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa, WN Scholar. Pilch T., T. Bauman (red.) (2001): Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Pilch T. (1995): Zasady badań pedagogicznych. Warszawa. Wydawnictwo „Żak”. Rubacha K. (2008): Metodologia badań nad edukacją. Warszawa, Wyd. Akademickie i Profesjonalne. Silverman D. (2007): Interpretacja danych jakościowych: metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, przeł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska, wprowadzenie Krzysztof Tomasz Konecki, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman D. (2007): Prowadzenie badań jakościowych, przeł. Joanna Ostrowska, wprowadzenie Krzysztof Tomasz Konecki, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Szwed R. (2009): Metody statystyczne w naukach społecznych. Elementy teorii i zadania. Lublin 2009, Wydawnictwo Naukowe KUL. Wysocka E. (2013): Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania. Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. |
Zakres tematów: |
Zorganizowanie i przeprowadzenie badań, analiza otrzymanego materiału empirycznego, opracowanie rozdziału/rozdziałów empirycznych pracy, zredagowanie całości pracy, opracowanie ostatecznej wersji pracy; przygotowanie do egzaminu i obrony. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda słowna, problemowa, dyskusja, krytyczna ocena i analiza materiałów |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena opracowania ostatecznej wersji pracy. skala ocen 2.0-5.0 Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który bierze aktywny udział w seminarium, potrafi formułować pytania i udzielać odpowiedzi podczas dyskusji, wykazuje dużą samodzielność w opracowaniu poszczególnych części pracy, terminowo wywiązuje się z przyjętych zobowiązań. Ocenę dobrą otrzymuje student, który bierze aktywny udział w seminarium, potrafi formułować pytania i udzielać odpowiedzi podczas dyskusji, z pomocą opracował poszczególne części pracy, terminowo wywiązuje się z przyjętych zobowiązań. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który bierze udział w seminarium, ale posiada znikomą wiedzę teoretyczną, metodologiczną i badawczą dotyczącą tematu pracy dyplomowej i nie wywiązuje się terminowo z przyjętych zobowiązań. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie jest przygotowany do seminarium, często jest nieobecny, nie wywiązuje się z przyjętych zobowiązań. |
Uwagi: |
prof. Szczurek-Boruta |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.