Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe cz.3 [12-PE-WIP-S1-7SD.3] semestr letni 2020/2021
seminarium, grupa nr 7

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe cz.3 [12-PE-WIP-S1-7SD.3]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 12
Prowadzący: Małgorzata Bortliczek
Literatura:

Angrosino M. (2010). Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa.

Babbie E. (2008). Badania społeczne w praktyce. Warszawa.

Brzeziński J. (2005). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa.

Creswell J.W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Tłum. J. Gilewicz, Kraków.

Frankfort-Nachmias Ch., D. Nachmias (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań 2001.

Giddens A. (2001). Nowe zasady metody socjologicznej. Pozytywna krytyka socjologii interpretatywnych. Tłum. G. Worowiecka. Kraków.

Gnitecki J. (1994). Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej. Zielona Góra.

Kasacova B., Cabanova M. (2011). Pedagogicka diagnostika. Teoria a metody diagnostikovania v elementarnej edukacii. Banska Bystrica.

Kasacova B., Cabanova M. a kol. (2013). Pedagogicka diagnostika v teorii a aplikacjach. Banska Bystrica.

Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa.

Krajewski J., Lewowicki T., Nikitorowicz J. (red.) (2001). Problemy współczesnej metodologii. Olecko.

Kubinowski D., Nowak M. (red.) (2006). Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Kraków.

Kubinowski D. (2010). Jakościowe badania pedagogiczne, Lublin.

Lalak D. (2010). Życie jako biografia. Podejście biograficzne w pespektywie pedagogicznej.

Lewowicki T. (1995). Dylematy metodologii pedagogiki. W: Lewowicki T. (red.): Dylematy metodologiczne pedagogiki. Warszawa–Cieszyn.

Łobocki M. (1999). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków.

Łobocki M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków.

Miles M.B., Huberman A.M. (2000). Analiza danych jakościowych, przeł. Stanisław Zabielski, Białystok.

Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln red. (2010). Metody badań jakościowych (2010), t. 1 i 2, Warszawa.

Nowak S. (2012). Metodologia badań społecznych. Warszawa.

Palka S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk.

Paluchowski W. J. (2001). Diagnoza psychologiczna. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa.

Pilch T., T. Bauman (red.) (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa.

Pilch T. (1995). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa.

Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa.

Silverman D. (2007). Interpretacja danych jakościowych: metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, przeł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska, wprowadzenie Krzysztof Tomasz Konecki, Warszawa.

Szwed R. (2009). Metody statystyczne w naukach społecznych. Elementy teorii i zadania. Lublin.

Urbaniak-Zając D., Kos E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa.

Wysocka E. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania. Kraków.

Zakres tematów:

Projekt badań empirycznych.

Przeprowadzenie badań oraz analiza otrzymanego materiału empirycznego.

Opracowanie rozdziału/rozdziałów empirycznych pracy dyplomowej. Opracowanie/dopracowanie rozdziału/rozdziałów teoretycznych pracy dyplomowej.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja realizowana z grupą seminaryjną. Konsultacje indywidualne. Korespondencja elektroniczna - metody pracy zdalnej (platforma MS Teams, Moodle - kurs autorski).

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega aktywny udział w seminarium oraz planowa realizacja wyznaczonych zadań naukowo-badawczych.

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który aktywnie uczestniczy w seminarium, wykazuje dużą samodzielność w opracowaniu poszczególnych części pracy, terminowo wywiązuje się z przyjętych zobowiązań.

Ocenę dobrą otrzymuje student, który bierze aktywny udział w seminarium, z pomocą opracował poszczególne części pracy, terminowo wywiązuje się z przyjętych zobowiązań.

Ocenę dostateczną otrzymuje student, który bierze udział w seminarium, ale nie operuje dobrą znajomością literatury, metodologii badań w zakresie dotyczącym tematu pracy dyplomowej i nie wywiązuje się terminowo z przyjętych zobowiązań.

Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie jest przygotowany do seminarium, często jest nieobecny, nie wywiązuje się z przyjętych zobowiązań.

Uwagi:

prof. dr hab. Bortliczek

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)