Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekty edukacyjne [12-PE-WIP-S1-9PE] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projekty edukacyjne [12-PE-WIP-S1-9PE]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 12
Prowadzący: Maria Misik
Literatura:

Literatura:

Chałas K.: Metoda projektów i jej egzemplifikacja w praktyce. Warszawa 2000.

Śliwerski B.: Program wychowawczy szkoły. WSiP. Warszawa 2001.

Kobza M.: Projekt edukacyjny w przedszkolu. Przykład działań. Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa 2014.

Nowacki T.: O metodzie projektów. Warszawa 1999.

Świeca M., Ziołowicz K., Regionalne projekty edukacyjna. Materiały dla nauczycieli i studentów, Kielce 2005.

Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, tom 3, Warszawa 2010.

Netografia (webinaria, filmy, strony www):

Projekt edukacyjny w ośmiu krokach. Miniporadnik dla nauczycieli. Jakie życiowe kompetencje pomaga kształtować praca metodą projektu? Katarzyna Czeczott-Łukasik/ www.projektanciedukacji.pl

Zaprojektowani do dobrej edukacji. O realizacji projektów w klasach 1-3. Anna Tulczyńska/ www.projektanciedukacji.pl

Projekt edukacyjny jako metoda/

https://static.scholaris.pl/main-file/103/085/projekt_edukacyjny_jako_metoda_66363.pdf

http://zostannoblista.wspkorczak.eu/wpcontent/uploads/2015/02/3_Program_ZOST_NOB.pdf

file:///C:/Users/user/AppData/Local/Temp/Najlepsze%20projekty%20edukacyjne.pdf

Zakres tematów:

1. Metoda projektów edukacyjnych: rys historyczny oraz podstawowe założenia.

2. Metoda projektów edukacyjnych: ujęcie współczesne.

3. Struktura pracy metodą projektów: etapy pracy (etap I, etap II, etap III).

4. Metodyka (główne założenia) pracy metodą projektów edukacyjnych (metodyka etapu I, II, III).

5. Analiza wybranych projektów edukacyjnych realizowanych w przedszkolach oraz na etapie edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1-3).

6. Analiza dokumentów związanych z realizacją projektów edukacyjnych.

7. Realizacja (zaprezentowanie) projektu edukacyjnego - wymiar praktyczny.

8. Analiza, interpretacja, ewaluacja - refleksja i własne przemyślenia na temat idei realizowania projektów edukacyjnych na etapie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.

Metody dydaktyczne:

1. Metoda asymilacji wiedzy (prezentacja treści teoretycznych niezbędnych jako podbudowa wymiaru praktycznego zajęć; praca z tekstem; pogadanka).

2. Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: prezentacja wybranego projektu edukacyjnego (lub jego fragmentów) oraz przedstawienie merytorycznych wniosków nasuwających się po prezentacji projektu.

Metody i kryteria oceniania:

1. Aktywna praca zespołowa: zaprezentowanie elementów wybranego projektu edukacyjnego. (60%)

2. Esej (krótka, dwustronicowa wypowiedź pisemna na temat własnych przemyśleń dotyczących realizacji projektów edukacyjnych na etapie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej). Tekst sformatowany zgodnie z rygorami uniwersyteckimi sporządzania pisemnych prac zaliczeniowych. (30%)

3. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. (10%)

4. Obecność (możliwa 1 nieobecność).

Kluczowym elementem stanowiącym podstawę uzyskania oceny z przedmiotu Projekty edukacyjne jest prezentacja wybranego projektu edukacyjnego.

Brak spełniania pozostałych kryteriów oceniania będzie skutkowało obniżeniem oceny o pół stopnia za każdy niespełniony element wykazany w kryteriach.

Uwagi:

mgr Maria Misik

kontakt:

maria.misik@us.edu.pl

Dyżury w semestrze letnim (2020/2021)

poniedziałek 13:00-13:45

czwartek 9:00-9:45

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)