Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika - warsztaty (warsztat umiejętności wychowawczych) [W6-PE-S1-2POW] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika - warsztaty (warsztat umiejętności wychowawczych) [W6-PE-S1-2POW]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 9:00 - 13:30
sala 22
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 18
Prowadzący: Anastazja Sorkowicz
Literatura:

Całusińska M., Trening umiejętności wychowawczych. Dla rodziców i specjalistów.

Faber A., Mazlish E., Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeś być.

Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.

Gordon T., Wychowanie bez porażek w praktyce.

Gordon T., Wychowanie bez porażek w szkole.

Sakowska J., Szkoła dla Rodziców i Wychowawców.

Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej.

Taraszkiewicz M., Redlisiak G., Bednarkowa W., Taraszkiewicz Z., Jak wspierać dziecko w nauce. Niezbędnik Aktywnego Rodzica.

Wróbel A., Asertywność na co dzień, czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi.

Vopel K.W., Poradnik dla prowadzących grupy.

Zakres tematów:

Sposoby poznawania wychowanków w kontekście ich sytuacji życiowej.

Nawiązywanie i kształtowanie relacji wychowawca-wychowanek.

Sposoby rozwiązywania konkretnych problemów wychowawczych

Umiejętności opiekuna-wychowawcy (aktywne słuchanie, stosowanie komunikatu „ja”, sposoby zachęcania dzieci do współpracy, sposoby pomocy w radzeniu sobie z uczuciami).

Katalog dobrych praktyk wychowawczych.

Krytyczna analiza wybranych przykładów działań pedagogicznych.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia warsztatowe.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w warsztatowej części zajęć (ocena ciągła) i praca zaliczeniowa zaprezentowana na forum grupy.

Uwagi:

dr A. Sorkowicz

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)