Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka zawodowa po I roku [W6-PE-WZ-S1-PZ1] semestr zimowy 2020/2021
Praktyka, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka zawodowa po I roku [W6-PE-WZ-S1-PZ1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 18
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.weinoe.us.edu.pl
Literatura:

Czerepaniak- Walczak M.: Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela. Edytor Toruń 1997

Dróżka W.: Młode pokolenie nauczycieli polskich, aspiracje, styl życia i pracy- w świetle badań autobiograficznych. W: Kwiatkowska H., Lewowicki T. (red.): Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskie. Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP. Warszawa 1997

Dudzikowa M.: Kompetencje autokreacyjne - czy i jak są możliwe do nabycia w toku studiów. W: Kwiatkowska H., (red.), Ewolucja tożsamości pedagogiki, Warszawa 1991

Gajewska G., Doliński A.: Teoretyczno-metodyczne aspekty warsztatu pracy pedagoga: scenariusze zajęć wychowawczych, T. 1, Zielona Góra 2007.

Gajewska G., Gajewska J.: Współpraca z rodzicami. Wskazówki, programy, scenariusze spotkań. Tom 1, Zielona Góra 2012).

Gajewska G., Szczęsna A., Turska E.: Teoretyczno-metodyczne podstawy opieki i wychowania w internacie i bursie szkolnej: scenariusze spotkań

wychowawczych z młodzieżą, T. 11, Zielona Góra 2009.

Gajewska G., Turska E.: Teoretyczno-metodyczne aspekty opieki i wychowania w świetlicy. Scenariusze spotkań, programy. Tom 12, Zielona Góra 2011.

Łukasiewicz A., M.: Praktyki pedagogiczne gwarantem skutecznego kształcenia przyszłych nauczycieli. (Raport z badania studentów i nauczycieli), Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego, Warszawa, 14 X 201

Sałasiński M., Badziukiewicz B.: Vademecum pedagoga szkolnego, Warszawa 2003.

Zakres tematów:

• Przeprowadzenie rozmowy z osobą z kierownictwa na temat głównych zadań, osiągnięć, potrzeb placówki,

• Zapoznanie się z dokumentacją organizacyjną danej placówki oraz analiza dokumentacji pracy opiekuńczo-wychowawczej,

• Włączenie się do wszystkich działań zleconych przez opiekuna praktyki w zakresie realizowanych programów opiekuńczo-wychowawczych i innych form działań edukacyjnych na terenie placówki,

• Współuczestnictwo w organizowaniu zajęć wspomagających, stymulujących, korekcyjnych i reedukacyjnych;

• Występowanie w roli asystenta wspomagającego pracę nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w toku zajęć lub innych form prowadzenia zajęć z dziećmi,

• Codzienne obserwacja podopiecznych i konfrontacją z nabytą wiedzą psychologiczno-pedagogiczną oraz próba diagnozy i oceny zróżnicowanych ich możliwości indywidualnych.

Metody dydaktyczne:

Obserwacja, obserwacja uczestnicząca, analiza dokumentów.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci przedkładają opiekunowi praktyki w uczelni następujące dokumenty:

• arkusz oceny realizacji praktyki pedagogicznej,

• dziennik praktyk poświadczony podpisem opiekuna praktyki w placówce z dokładnymi zapisami odnośnie codziennych działań na praktyce (w tym notatki z obserwacji zajęć edukacyjnych wraz z tematami zajęć, celami, metodami, środkami oraz ich krytyczną analizą),

• raport z przebiegu praktyki pedagogicznej,

• scenariusze przeprowadzonych zajęć edukacyjnych - wraz z tematami zajęć, celami, metodami, środkami, planowanym przebiegiem zajęć z uwzględnieniem czynności nauczyciela i czynności dzieci - podpisane przez opiekuna praktyki w szkole.

Uwagi:

dr G. Piechaczek-Ogierman

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)