Seminarium dyplomowe [W6-PE-WZ-S1-10SD.1]
semestr letni 2020/2021
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [W6-PE-WZ-S1-10SD.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 7 |
Prowadzący: | Ewa Ogrodzka-Mazur |
Literatura: |
Obowiązkowa: Creswell J.W.: Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków 2013, UJ. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, WSiP. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, WAiP. Uzupełniająca: 2. Angrosino M.: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Niezbędnik badacza. Metodologia. Warszawa 2010, PWN. Magda-Adamowicz M., Kowalska E. (red.): Dziecko i dzieciństwo w badaniach pedagogicznych. Toruń 2020, Wydawnictwo Adam Marszałek. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – Metodyka – Ewaluacja. Lublin 2011, UMCS. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001, Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Wysocka E.: Diagnostyka pedagogiczna. Kraków 2013, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. |
Zakres tematów: |
1. Wymogi stawiane pracy dyplomowej i zasady jej pisania. Metodologia badań teoretycznych i praktycznych oraz poszukiwanie i dobór jej źródeł. Problematyka poprawności językowej – terminologia, gramatyka. Technika pisania pracy i zagadnienia formalne. 2. Wybór przez studentów ogólnej problematyki pracy magisterskiej, zapoznanie się z nią oraz rozpoznanie potencjalnych możliwości dotyczących źródeł oraz adekwatnej metody/metod analizy materiału. 3. Prezentacja problemów badawczych, konceptualizacja tematu, sformułowanie tez i zaproponowanie metod ich weryfikacji. 4. Przygotowanie konspektu pracy i stosowne rozłożenie problemów do poszczególnych części (rozdziałów, tytułów) pracy ze szczególnym naciskiem na logiczną konsekwencję analizy, strukturę wewnętrzną, niepowtarzanie omówień i wniosków. 5. Opracowanie części teoretycznej i metodologicznej pracy, ze szczególnym zwróceniem uwagi na przegląd i krytyczną ocenę najważniejszych, dostępnych w piśmiennictwie koncepcji, wyników badań, rozwiązań praktycznych oraz aktualnych tendencji, bezpośrednio dotyczących podejmowanej w rozdziałach problematyki. 5. Realizacja badań własnych przez studenta i opracowanie części empirycznej pracy. 6. Ostateczna redakcja pracy magisterskiej. 7. Obrona pracy dyplomowej - przygotowanie prezentacji, najważniejszych tez i wniosków z badań własnych. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład interaktywny, praca z tekstem, dyskusja, prezentacja |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena z seminarium ustalona jest na podstawie średniej arytmetycznej uzyskanej z 3 sposobów weryfikacji efektów uczenia się: - indywidualna praca nad projektem dyplomowym, - prezentacja, - aktywność/dyskusja, przy założeniu, że każdy sposób weryfikacji zaliczony został pozytywnie na ocenę co najmniej dostateczną. Zaliczenie z oceną - Opracowanie części metodologicznej i empirycznej pracy dyplomowej, - Prezentacja tematyczna realizowanego projektu badawczego, - Udział w dyskusji podczas zajęć – aktywność. |
Uwagi: |
prof. E. Ogrodzka-Mazur |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.