Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie działań w środowisku [W6-PE-WZ-S1-6PDS] semestr letni 2020/2021
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projektowanie działań w środowisku [W6-PE-WZ-S1-6PDS]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 18
Prowadzący: Maria Misik
Literatura:

1. E. Marynowicz – Hetka, Pedagogika społeczna cz.1, Warszawa 2006.

2. E. Marynowicz – Hetka, Wokół problemów działania społecznego, Katowice 1998.

3. Niektóre obszary pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej szkoły oraz środowiska lokalnego, red. T. Wilk, Impuls, 2007.

4. A. Kelm, Węzłowe problemy pedagogiki opiekuńczej, Warszawa 2000.

5. E. Jundził, Pawłowska R. (red.), Pedagogika opiekuńcza: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, Gdańsk 2008.

6. J. Maciaszkowa, Z teorii i praktyki pedagogiki opiekuńczej, Warszawa 1990.

Zakres tematów:

1. Projektowanie działań w środowisku - czym są działania projektowe o charakterze pedagogicznym.

2. Historia projektów - metoda projektów dawniej i dziś.

3. Przykładowe działania projektowe w wiejskich i miejskich środowiskach lokalnych.

4. Świadomość potrzeb projektowych danego środowiska - elementy diagnozy środowiska lokalnego.

5. Konstruowanie, realizacji i ewaluacja projektów środowiskowych.

6. Dostosowywanie metody projektów do potrzeb dzieci, młodzieży, dorosłych.

Metody dydaktyczne:

1. Metoda asymilacji wiedzy (prezentacja treści teoretycznych niezbędnych jako podbudowa wymiaru praktycznego zajęć; praca z tekstem; pogadanka).

2. Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: prezentacja wybranego działania projektowego w najbliższym środowisku lokalnym o charakterze pedagogicznym oraz przedstawienie wniosków nasuwających się po prezentacji.

Metody i kryteria oceniania:

1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach (obecność - maksymalnie dwie nieobecności, aktywne uczestnictwo w każdych zajęciach - dyskusja, polemika).

2. Analiza oraz zaprezentowanie wybranego działania środowiskowego o charakterze pedagogicznym (treści, aktywności, ewaluacja itp.).

3. Zaprezentowanie w sposób szczegółowy wybranego oraz skonsultowanego z prowadzącym zajęciach działania o charakterze pedagogicznym z własnego, najbliższego środowiska lokalnego.

Uwagi:

mgr M. Misik

maria.misik@us.edu.pl

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)