Projektowanie działań w środowisku [W6-PE-WZ-S1-6PDS]
semestr letni 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Projektowanie działań w środowisku [W6-PE-WZ-S1-6PDS] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maria Misik | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. E. Marynowicz – Hetka, Pedagogika społeczna cz.1, Warszawa 2006. 2. E. Marynowicz – Hetka, Wokół problemów działania społecznego, Katowice 1998. 3. Niektóre obszary pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej szkoły oraz środowiska lokalnego, red. T. Wilk, Impuls, 2007. 4. A. Kelm, Węzłowe problemy pedagogiki opiekuńczej, Warszawa 2000. 5. E. Jundził, Pawłowska R. (red.), Pedagogika opiekuńcza: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, Gdańsk 2008. 6. J. Maciaszkowa, Z teorii i praktyki pedagogiki opiekuńczej, Warszawa 1990. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Projektowanie działań w środowisku - czym są działania projektowe o charakterze pedagogicznym. 2. Historia projektów - metoda projektów dawniej i dziś. 3. Przykładowe działania projektowe w wiejskich i miejskich środowiskach lokalnych. 4. Świadomość potrzeb projektowych danego środowiska - elementy diagnozy środowiska lokalnego. 5. Konstruowanie, realizacji i ewaluacja projektów środowiskowych. 6. Dostosowywanie metody projektów do potrzeb dzieci, młodzieży, dorosłych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Metoda asymilacji wiedzy (prezentacja treści teoretycznych niezbędnych jako podbudowa wymiaru praktycznego zajęć; praca z tekstem; pogadanka). 2. Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: prezentacja wybranego działania projektowego w najbliższym środowisku lokalnym o charakterze pedagogicznym oraz przedstawienie wniosków nasuwających się po prezentacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach (obecność - maksymalnie dwie nieobecności, aktywne uczestnictwo w każdych zajęciach - dyskusja, polemika). 2. Analiza oraz zaprezentowanie wybranego działania środowiskowego o charakterze pedagogicznym (treści, aktywności, ewaluacja itp.). 3. Zaprezentowanie w sposób szczegółowy wybranego oraz skonsultowanego z prowadzącym zajęciach działania o charakterze pedagogicznym z własnego, najbliższego środowiska lokalnego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
mgr M. Misik maria.misik@us.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.