Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-SM-WSPAR] semestr zimowy 2020/2021
Praktyka, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-SM-WSPAR]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 8:00 - 11:00
sala 07
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Prysak
Literatura:

Apanel D., Opieka i wychowanie – tradycja i problemy współczesne, (red.), Kraków 2009.

Andrzejewski M., Domy na piasku. Domy dziecka. Od opieki nad dzieckiem do wspierania rodziny, Poznań 2007.

Matyjas B., Stojecka – Zuber R. (red.), Opieka i wychowanie w rodzinie, szkole i środowisku, Kielce 2007.

Wosik- Kawala D., Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze, ed., Lublin 2011.

Szczepanik R., Wawrzyniak J., (red.), Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego. Diagnoza i kierunki rozwoju, Łódź 2012.

Zakres tematów:

1. Zapoznanie z instytucjami edukacyjnymi, wychowawczymi i opiekuńczymi w zakresie wsparcia dziecka w środowisku lokalnym w miejsca zamieszkania

2. Zapoznanie z działalnością przedszkola publicznego.

3. Rola i zadania pedagoga i psychologa szkolnego w szkole podstawowej w edukacji wczesnoszkolnej.

4. Szkolnictwo specjalne – wczesne wspomaganie i wczesna interwencja.

5. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna.

Metody dydaktyczne:

- wizyty studyjne, hospitacje, pogadanki, prezentacje, mapy myśli

Metody i kryteria oceniania:

Obecność, aktywny udział podczas zajęć:

Raport z praktyk

Wymagania merytoryczne

Przygotowanie pisemnego raportu z wizytacji wybranej placówki, obejmującego

Uwagi:

dr Prysak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)