Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-SM-WSPAR]
semestr zimowy 2020/2021
Praktyka,
grupa nr 3
Przedmiot: | Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-SM-WSPAR] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga środa (nieparzyste), 8:00 - 11:00
sala 07 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Prysak | ||||||||||||
Literatura: |
Apanel D., Opieka i wychowanie – tradycja i problemy współczesne, (red.), Kraków 2009. Andrzejewski M., Domy na piasku. Domy dziecka. Od opieki nad dzieckiem do wspierania rodziny, Poznań 2007. Matyjas B., Stojecka – Zuber R. (red.), Opieka i wychowanie w rodzinie, szkole i środowisku, Kielce 2007. Wosik- Kawala D., Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze, ed., Lublin 2011. Szczepanik R., Wawrzyniak J., (red.), Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego. Diagnoza i kierunki rozwoju, Łódź 2012. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zapoznanie z instytucjami edukacyjnymi, wychowawczymi i opiekuńczymi w zakresie wsparcia dziecka w środowisku lokalnym w miejsca zamieszkania 2. Zapoznanie z działalnością przedszkola publicznego. 3. Rola i zadania pedagoga i psychologa szkolnego w szkole podstawowej w edukacji wczesnoszkolnej. 4. Szkolnictwo specjalne – wczesne wspomaganie i wczesna interwencja. 5. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wizyty studyjne, hospitacje, pogadanki, prezentacje, mapy myśli |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność, aktywny udział podczas zajęć: Raport z praktyk Wymagania merytoryczne Przygotowanie pisemnego raportu z wizytacji wybranej placówki, obejmującego |
||||||||||||
Uwagi: |
dr Prysak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.