Twórczy warsztat pedagoga specjalnego 2 [W6-PA-SA-N2-23TWP.2]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Twórczy warsztat pedagoga specjalnego 2 [W6-PA-SA-N2-23TWP.2] | ||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 9:30 - 11:00
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Prowadzący: | Sebastian Mrózek | ||||||||
Literatura: |
- Bartnikowska U., Kosakowski Cz. (red.), Pedagog specjalny: dylematy roli, (2016), Olsztyn - Palak Z. (red.), Pedagog specjalny w procesie edukacji, rehabilitacji i resocjalizacji, (2008), Lublin - Palak Z., Bujnowska A. (red.), Kompetencje pedagoga specjalnego: aktualne wyzwania teorii i praktyki, (2008), Lublin - Plichta P., Wypalenie zawodowe i poczucie sensu życia pedagogów specjalnych, (2015), Wrocław - Parchomiuk M., Postawy pedagogów specjalnych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną (2013), Lublin - Tomkiewicz-Bętkowska A., Krztoń A., ABC pedagoga specjalnego: poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym, (2007), Kraków - Olszewski S., Usłyszeć polifonię : tożsamości zawodowe pedagogów specjalnych pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną (2017), Kraków - Eckert U., Niektóre metody i techniki pracy pedagoga specjalnego, (1994), Warszawa - Maciarz A., Mały leksykon pedagoga specjalnego, (2005), Kraków - Tomkiewicz-Bętkowska A., ABC pedagoga specjalnego: razem łatwiej: nowe doświadczenia, (2016), Kraków - Heaton J.A., Podstawy umiejętności terapeutycznych,(2005), Gdańsk - Gelso Ch., Hayes., Relacja terapeutyczna, (2005), Gdańsk - Jones C., Co wolno, a czego nie wolno terapeucie, (2005), Gdańsk - Knapp H., Komunikacja w terapii, (2009), Warszawa - Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., Trening twórczości, (2012), Gdańsk - Sawicka K., (red.), Socjoterapia, (2010), Warszawa - Vopel K. W., Poradnik dla prowadzących grupy, (2004), Kielce - Kędzior-Niczyporuk E., (red.), Wprowadzenie do pedagogiki zabawy, (2003), Warszawa - Kottler J., Skuteczny terapeuta, (2005), Gdańsk - Kozaczuk A., Proces grupowy, (2014), Gliwice - Brzezińska A. (red.), Psychologiczne portrety człowieka, (2005), Gdańsk - Sikorski W., Bezsłowne komunikowanie się w psychoterapii, (2004), Kraków - Sikorski W., Gesty zamiast słów, (2007), Kraków - Tokarczuk O., (red.), Grupa bawi się i pracuje, (1994), Wałbrzych - Szmidt K. J., Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, (2013), Gliwice - Biela Agnieszka, Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenia. Włącz, przekształcaj, odkrywaj, twórz! (2015), Warszawa - Artykuły naukowe, których treść jest tożsama z profilem przedmiotu. |
||||||||
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest wprowadzenie w wiedzę i specjalistyczną terminologię związaną ze specyfiką pracy pedagoga specjalnego z dziećmi i młodzieżą oraz przygotowywanie własnego warsztatu przyszłej pracy zawodowej. Zakres treści realizowanych w ramach zajęć obejmuje: 1. Sytuacje trudne w pracy pedagoga specjalnego. 2. Samokształcenie i samoaktualizacja w pracy pedagoga specjalnego 3. Pasje w pracy pedagoga specjalnego. 4. Pomoce dydaktyczne dla pedagoga specjalnego. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw osoby pedagoga specjalnego Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlegać będzie: - wykonanie przez studentów zadań i ćwiczeń w ramach przedmiotu zleconych przez prowadzącego - przygotowanie projektu i prezentacji opisujących zastosowanie praktycznych umiejętności pedagoga specjalnego przydatnych w szczególności w pracy z dziećmi i młodzieżą Uwzględniane będą: - uczestnictwo w zajęciach, - poziom zaangażowania w wykonywane zadania, - kreatywność, pomysłowość studentów, - terminowość realizacji zadań. Kryteria oceny: klarowność i przejrzystość prezentowanych treści; poziom wykorzystania wiedzy z zajęć, pomysłowość w konstruowaniu systemu wsparcia, dostarczenie projektu na czas i oddanie kopii do prowadzącego zajęcia. |
||||||||
Uwagi: |
pa niestac.II st. spec.surdo z arte |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.