Seminarium magisterskie 1 [W6-PA-SA-N2-28S.1]
semestr letni 2020/2021
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium magisterskie 1 [W6-PA-SA-N2-28S.1] | ||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 16:00 - 19:45
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||
Limit miejsc: | 5 | ||||||||||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | ||||||||||
Literatura: |
Cervinkova H. (2013) (red.). Edukacyjne badania w działaniu. Warszawa: Wydawnictwo naukowe Scholar. Palka S. (2010). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: GWP. Urbaniak-Zająć D., Kos, E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Wydawnictwo naukowe PWN. Schuman H. (2013). Metoda i znaczenia w badaniach sondażowych. Warszawa: Oficyna Naukowa Domagała-Zyśk E. (2016). Studium indywidualnego przypadku jako metoda badań naukowych w pedagogice specjalnej. W: Skrzyniarz R., Dziaczkowska L., Opozda D. (2016). Przedmiot, źródła i metody badań w biografii. Lublin: Wydawnictwo Episteme, 507-517 Flick U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. Silverman D. (2012). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. Domagała-Zyśk E. (2014). Specyfika prowadzenia badań naukowych wśród osób niesłyszących i słabosłyszących. W: W. Otrębski, G. Wiącek (red.), Przepis na rehabilitację. Metodologie i metody w badaniach i transdyscyplinarnej praktyce rehabilitacyjnej. Lublin: Wyd. KUL, 83-96. |
||||||||||
Zakres tematów: |
W trakcie pierwszego semestru modułowych zajęć studenci opracowują koncepcję badawczą pracy magisterskiej, a w kolejnych semestrach prowadzą eksploracje i opisują (w zależności od podejścia wyjaśniają lub interpretują) wyniki badań. Moduł kończy się opracowaniem pracy magisterskiej. cz.1 - Wybór tematu pracy i możliwości realizacji projektu badawczego. - Układ pracy magisterskiej - wymagania formalne. - Wybór zakresu treści podstaw teoretycznych pracy magisterskiej - kwerenda literatury. - Omówienie przygotowanych przez studentów fragmentów pracy w części teoretycznej. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody podająco-wyjaśniające metody pracy z tekstem metody aktywizujące |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie części teoretycznej pracy magisterskiej - pisemnie. Kryteria: - wybór tematu korespondującego z kierunkiem studiów, - dobór źródeł naukowych i umiejętne ich przywoływanie w tekście (bibliografia i przypisy wg zaleceń), - umiejętność syntezy i analizy wiedzy zastanej, - kompletność tez, kolejność podrozdziałów. |
||||||||||
Uwagi: |
dr I. Fajfer-Kruczek |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.