Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie 1 [W6-PA-SA-N2-28S.1] semestr letni 2020/2021
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie 1 [W6-PA-SA-N2-28S.1]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 16:00 - 19:45
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 5
Prowadzący: Ilona Fajfer-Kruczek
Literatura:

Cervinkova H. (2013) (red.). Edukacyjne badania w działaniu. Warszawa: Wydawnictwo naukowe Scholar.

Palka S. (2010). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: GWP.

Urbaniak-Zająć D., Kos, E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Wydawnictwo naukowe PWN.

Schuman H. (2013). Metoda i znaczenia w badaniach sondażowych. Warszawa: Oficyna Naukowa

Domagała-Zyśk E. (2016). Studium indywidualnego przypadku jako metoda badań naukowych w pedagogice specjalnej. W: Skrzyniarz R., Dziaczkowska L., Opozda D. (2016). Przedmiot, źródła i metody badań w biografii. Lublin: Wydawnictwo Episteme, 507-517

Flick U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.

Silverman D. (2012). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.

Domagała-Zyśk E. (2014). Specyfika prowadzenia badań naukowych wśród osób niesłyszących i słabosłyszących. W: W. Otrębski, G. Wiącek (red.), Przepis na rehabilitację. Metodologie i metody w badaniach i transdyscyplinarnej praktyce rehabilitacyjnej. Lublin: Wyd. KUL, 83-96.

Zakres tematów:

W trakcie pierwszego semestru modułowych zajęć studenci opracowują koncepcję badawczą pracy magisterskiej, a w kolejnych semestrach prowadzą eksploracje i opisują (w zależności od podejścia wyjaśniają lub interpretują) wyniki badań. Moduł kończy się opracowaniem pracy magisterskiej.

cz.1

- Wybór tematu pracy i możliwości realizacji projektu badawczego.

- Układ pracy magisterskiej - wymagania formalne.

- Wybór zakresu treści podstaw teoretycznych pracy magisterskiej - kwerenda literatury.

- Omówienie przygotowanych przez studentów fragmentów pracy w części teoretycznej.

Metody dydaktyczne:

metody podająco-wyjaśniające

metody pracy z tekstem

metody aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie części teoretycznej pracy magisterskiej - pisemnie.

Kryteria:

- wybór tematu korespondującego z kierunkiem studiów,

- dobór źródeł naukowych i umiejętne ich przywoływanie w tekście (bibliografia i przypisy wg zaleceń),

- umiejętność syntezy i analizy wiedzy zastanej,

- kompletność tez, kolejność podrozdziałów.

Uwagi:

dr I. Fajfer-Kruczek

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)