Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pozadydaktyczne wymiary działań edukacyjnych - warsztaty pedagogiczno-psychologiczne [W1-FP-N-S1-PWDE] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pozadydaktyczne wymiary działań edukacyjnych - warsztaty pedagogiczno-psychologiczne [W1-FP-N-S1-PWDE]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 16
Prowadzący: Danuta Krzyżyk
Literatura:

K. Bocheńska: Szach-mat, czyli o komunikacji w rzeczywistości szkolnej. Warszawa 2006.

L. Bojarska: Belfer na huśtawce. O autorytecie nauczyciela. Warszawa 2012.

A. Fechner: Belferskie gęby. O związkach między kreowanym wizerunkiem a autorytetem nauczyciela. W: Kompetencje interpersonalne w przestrzeni szkoły. Red. W. Heller, A. M. Janiak. Poznań 2016, s. 166–171.

Z. B. Gaś: Doskonalący się nauczyciel. Psychologiczne aspekty rozwoju profesjonalnego nauczycieli. Lublin 2001.

D. Hauk: Łagodzenie konfliktów w szkole i w pracy z młodzieżą. (Poradnik do treningu mediacji). Kielce 2003.

G. Hornby, C. Hall, E. Hall: Nauczyciel wychowawca. Gdańsk 2005.

I. Jazukiewicz: Autorytet nauczyciela. Kraków 1999.

M. Karwatowska: Kreowanie wizerunku nauczyciela w dowcipach internetowych. W: Tożsamości społeczno-kulturowe – kreacja i komunikacja. Red. M. Dziekanowska, M. Wójcicka. Lublin 2016, s. 169–185.

A. Konarzewska: Być (nie)zwykłym wychowawcą. Warszawa 2019.

R. Kretschmannt: Stres w zawodzie nauczyciela. Gdańsk 2003.

B. Lew, M. Kud: Nauczyciel mentor. Zbuduj klasę marzeń. Warszawa 2019.

F. McCourt: Nauczyciel. Warszawa 2007.

Ch. Moore: Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów. Warszawa 2009.

Nauczyciel - uczeń. Między przemocą a dialogiem. Obszary napięć

i typy interakcji. Red. M. Dudzikowa. Kraków 1996.

Rozwiązywanie konfliktów w szkole. Materiały pokonferencyjne. Red. I. Zajaczkowska. Szczecin 2006.

M. Rosenberg: Porozumienie bez przemocy: o języku serca. Warszawa 2009.

E. Sujak: Psychologia komunikacji. Kraków 2006.

T. Widstrand: Porozumienie bez przemocy, czyli język żyrafy w szkole. Warszawa 2005.

P. Ziółkowski: Pedeutologia. Zarys problematyki. Bydgoszcz 2016.

Memy i dowcipy o nauczycielach.

Zakres tematów:

1. Wizerunek nauczyciela.

2. Autorytet nauczyciela.

3. Negocjacje w pacy nauczyciela.

4. Asertywność w pracy nauczyciela.

5. Komunikacja w pracy nauczyciela (nauczyciel - uczeń, nauczyciel - rodzice).

6. Stres w pracy nauczyciela.

7. Wypalenie zawodowe nauczyciela.

Metody dydaktyczne:

Metody podające (w tym: wyjaśnienie, praca ze źródłem drukowanym), metody poszukujące (w tym: dyskusja, rozmowa kierowana, krytyczna analiza tekstu, analiza przypadku), pokaz.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa zostanie ustalona na podstawie obecności, aktywności i zaangażowania Studentów na zajęciach (30%), a także na podstawie przygotowanego projektu (praca zespołowa; 35%) oraz na podstawie esej (praca indywidualna; 35%).

Uwagi:

3 semestr fil. pol. I stopnia, specjalność nauczycielska

Praca własna Studentów: samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, powtórka i usystematyzowanie materiału (40 godzin).

Zajęcia odbywają się zdalnie. W przypadku, kiedy student nie może uczestniczyć w zajęciach zdalnych z powodu problemów technicznych, sposób zaliczenia zajęć jest ustalany indywidualnie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)